SEBAT : JANGAN PERSENDA HUKUM ISLAM

Riuh rendah sehari dua ini tentang hukuman sebatan. Ada pihak mendakwa hukum sebatan itu bertepatan dengan Islam dan wajar dihormati.
Namun sebenarnya hukum sebatan yang dijalankan ke atas 3 wanita tersebut adalah jauh dari hukum Islam sebenar. Siapa yang mengajar mereka bahawa hukum Islam ke atas penzina yang belum kahwin adalah 6 sebatan dan dijalankan secara tertutup. Adakah gagasan 1Malaysia yang mengajar mereka.

Sedangkan di dalam Al-Qur'an disebutkan bahawa penzina yang dibuktikan bersalah disebat dengan 100 rotan di khalayak ramai. Jelas sekali lagi bahawa hukum Islam dipersenda dan dipinda sesuka hati. Siapa punya angkara semua ini.
Saya menggesa pihak berwajib dan berkuasa supaya benar-benar menghayati Hukum Islam dan kaedah pelaksanaannya, jangan persenda dan mengubahnya sesuka hati.

Comments

toksagor said…
mereka UMNO/BN hanya mahu melepaskan batuk ditangga..cuba mengaku dan menipu umat islam di Malaysia yang hukum islam telah ditegakkan dan dilaksanakan di Malaysia.. mereka ini (termasuk DSAR)cuba orang islam dan Allah, sedangkan mereka cuma menipu diri sendiri..