PEMUDA UMNO SILAKAN BERDEMO!!!

Johor, Pahang dan Perlis tidak akan mengadakan perarakan sempena sambutan Maulidur Rasul tahun ini, umumnya kerana ia tidak dituntut oleh Islam.

Jadi saya cadangkan Pemuda Umno supaya mengadakan demonstrasi membantah kerajaan negeri Johor, Pahang dan Perlis kerana tidak mengadakan Perarakan Maulidur Rasul.
Jangan hanya marahkan Pulau Pinang kerana didakwa tidak mahu mengadakan perarakan maulidur Rasul sedangkan sebenarnya ianya tetap diadakan seperti biasa.

Di Pahang, negeri itu hanya akan mengadakan satu ceramah di auditorium RTM Kuantan, tanpa perarakan besar seperti yang diadakan beberapa tahun lalu, kata pengarah Jabatan Agama Islam Pahang, Datuk Abdul Manan Abdul Rahman.

Di Johor pula, sambutan tahun ini dijangka tetap meriah walau diadakan tanpa perarakan, kata pengarah Jabatan Agama Islam Johor A Rahman Jaffar.Katanya, sambutan kali ini akan berlangsung sepanjang bulan dengan aktiviti yang dijadualkan di Masjid Sultan Abu Bakar, Johor Bahru dan juga di masjid-masjid jamek di setiap daerah.

Sementara itu, Perlis juga tidak akan mengadakan perarakan bagi sambutan kali ini, seperti juga tahun-tahun sebelumnya.Ini disahkan oleh exco agama Islam negeri Jefri Othman yang berkata, Perlis sememangnya tidak pernah menyambut Maulidur Rasul secara besar-besaran.

Comments

Anonymous said…
mane berani,dia orang berdemo sebab ade sponsor je.hipokrit semua.