PEMUDA UMNO 'CEROBOH' MASJID

Malam tadi seorang yang mengaku pimpinan Pemuda Umno Bahagian Bukit Katil tanpa diundang cuba 'merampas kuasa' untuk menjadi imam solat di Masjid Balai Panjang, Melaka.
Tanpa diundang pemuda tersebut parking di hadapan masjid dan terus masuk menemui Imam masjid berkenaan memohon untuk menjadi imam. Imam masjid berkenaan tidak bersetuju dan menjawab bahawa masjid berkenaan sudah mempunyai 3 Imam dan tidak memerlukan orang luar yang dikenali seperti itu menjadi Imam.
Pemuda tersebut dengan angkuh memberitahu bahawa Ketua Menteri Melaka mengarahkan beliau datang ke masjid itu dan menjadi Imam.
Sebaik sahaja selesai iqamah, pemuda tersebut terus hendak naik menjadi Imam tetapi dihalang oleh seorang ahli kariah berkenaan sambil beliau mengarah penceramah undangan program maulid di masjid itu naik menjadi Imam.
Begitulah biadapnya Pemuda Umno mahu merampas hak Imam masjid berkenaan. Kalaupun hendak menjadi Imam mintalah dengan sopan dan tidak perlulah menyebut nama Ketua Menteri. Kalau Imam Masjid tidak benarkan janganlah pula kita pandai-memandai untuk menjadi Imam kerana masjid berkenaan sudah ada Imam yang dilantik pihak berwajib.
Seorang ahli kariah masjid berkenaan yang tidak mahu namanya disiarkan di sini melahirkan rasa kesal dengan tindakan pemuda Umno berkenaan yang mencemarkan institusi masjid.
"Sudahlah Umno/BN mempolitik masjid dengan melantik mereka yang tidak layak menjadi AJK Masjid kini mereka pula cuba 'menceroboh' masjid kami"
"Saya harap perkara sebegini tidak berulang lagi di masa depan" ujar beliau yang sememangnya sentiasa bersolat 5 waktu di masjid itu.

Comments

Web Sutera said…
Assalamualaikum tuan Sofi. Lawa blog sdr sekarang ini..hihiihh..Teruskan menulis dan kritik. Aku sokong hang!

Jom baca aku membebel di sini:
Buku terjemahan hadis perlu penerangan di mana patut
http://pasalbuku.blogspot.com/2010/02/buku-terjemahan-hadis-perlu-penerangan.html