NIZAR VS ZAMBRY : TITIK HITAM SISTEM KEHAKIMAN NEGARA

Titik hakim terus menyelubungi sistem kehakiman negara. Keputusan 5-0 memihak kepada Zambry menyebabkan kesangsian rakyat kepada ketelusan sistem kehakiman negara semakin terhakis.

Ditambah lagi dengan sikap berat sebelah yang ditunjukkan pada perbicaraan Anwar Ibrahim yang sedang berlangsun, membuktikan tiada langsung penambahbaikan dalam sistem kehakiman kita.

Dunia luar terus memerhatikan negara kita dengan penuh minat dan sinis. Selepas amat sukar dan susah untuk rakyat menerima dakwaan pihak kerajaan bahawa sistem kehakiman kita telus, professional dan adil.

Kerajaan mesti mengubah keadaan ini serta merta jika mahu ianya terus dihormati dan disanjungi rakyat. Jika tidak mungkin setiap kali perbicaraan berkaitan dengan kerajaan rakyat akan menganggap ianya hanya lakonan sedangkan keputusannya sudah diketahui.

Fikirkanlah wahai pimpinan kerajaan yang ada sekarang.

Comments

abe MIE- Sembahyang Hajat Nizar Jamaluddin di depan mahkamah TIDAK diberkati oleh Allah (Islam) kerana niat untuk menunjuk-nunjuk.

Yang pasti, Nizar Jamaluddin selama 2 minggu telah memperbodohkan kita semua- katanya, keputusan mahkamah memihak padanya!!!

Lepas ini kita tunggu keputusan Mahkamah dalam kes Saiful Bukhari melawan Anwar Peliwat

http://pkrpasdap.blogspot.com/
Anonymous said…
Apa mau fikir duit segala-galanya.. untuk dunia ni.. sape kuasa sape ada duit dia lah king... tak payah pikir.... jang ckp mahkamah Atas Langit tunggu mati baru ckp !!!!
azreen said…
kalo berpihak pada pembangkang baru putih ka?
Anonymous said…
org tak suka atau tak pernah solat saja yg akan kata pada org yg solat utk menunjuk.
org bodoh saja yg percaya dgn keputusan katun.
tukang bagi keputusan pun kaki terjah hukum.