BINCANG JANGAN TAK BINCANG

Saranan supaya PAS berbincang dengan Umno dalam soal-soal tertentu memang tidak salah malah digalakkan. Namun begitu penyokong dan ahli PAS mesti difahamkan dengan baik bahawa perbincangan itu bukannya atas dasar untuk bergabung dengan Umno atau membentuk kerajaan perpaduan.
Itu antara luahan hati penyokong dan ahli PAS yang saya temui. Mereka melahirkan kebimbangan dengan perkembangan ini kerana tidak mahu PAS ditipu dan dipermainkan oleh Umno yang sememangnya mempunyai 'track record' sebagai rakan yang tidak setia dan pembohong. PAS pernah mengalami peristiwa ini di zaman dahulu apabila PAS ditendang keluar dari BN pada era 70-an dulu.
Oleh kerana itulah ahli PAS tidak mahu pisang berbuah kali. Malah dasar dan sikap Umno yang tidak pernah berubah juga menyebabkan mereka tidak sanggup melihat PAS berbaik dengan Umno.
Umno masih mengekalkan sikap zalim, bongkak, suka rasuah, suka maksiat dan macam-macam lagi. Umno juga tidak pernah insaf untuk kembali kepada Islam dalam apa juga keadaan. Kronisme, rasuah, nepotisme, meminggirkan kedaulatan Melayu dan sebagainya tetap menjadi wirid harian mereka.
Lantaran itu tidak ada gunanya kita bergabung dengan manusia seperti ini.
Oleh : Din Tocang, Saya Anak Malaysia.

Comments

azreen said…
islam lemah hari ini sb umat islam berpecah belah..

sanggup bersekutu dgn org yg mmg sebenarnya bencikan islam..

sibuk tuntut keadilan utk teo beng hock..tapi budak uitm yg kena langgar tu macam mana????