BERSIHKAN NAMA MALAYSIA

Nama Malaysia kian buruk kebelakangan ini, Semua ini gara-gara tindakan individu tertentu yang bertindak di luar batasan undang-undang Negara dan antarabangsa.

Kematian seorang warga asing bernama Altantuya yang dibunuh kejam oleh insan yang tidak berhati perut dan berperangai lebih teruk dari binatang benar-benar menyebabkan nama Negara busuk di persada dunia.

Lebih malang lagi ramai pihak mempertikaikan keputusan mahkamah bersabit dengan siapa pembunuh sebenar Altantuya.

Ramai pihak yang merasakan pembunuh sebenar atau ‘kepala pembunuh’ masih bebas dan tidak dihukum. Tetapi kita semua tidak tahu siapa kepala pembunuh tersebut.

Kes kedua melibatkan tuduhan liwat ke atas bekas Timbalan Perdana Menteri yang juga Ketua Pembangkang Dato Seri Anwar Ibrahim yang sekali lagi dikatakan menghadapi fitnah musuh-musuh politiknya.

Lebih teruk lagi perbicaraan yang sedang berlangsung sekarang juga dilihat tidak telus dan berat sebelah.

Dunia sebenarnya sedang memerhatikan semua ini dari dekat.

Memang tidak dinafikan Anwar mempunyai pengaruh yang besar di serata dunia. Bila beliau menghadapi kes ini sekali lagi setelah bebas dari tuduhan sama pada tahun 1998, orang luar berpendapat ada sesuatu yang tidak kena dengan politik Malaysia.

Sebagai rakyat Malaysia saya sangat mengharapkan kerajaan mengambil tindakan drastic bagi membersihkan nama Malaysia.

Saya yakin Perdana Menteri dan kabinetnya tahu apa yang perlu mereka buat untuk membersihkan nama Negara dan rakyat Malaysia.

Sama-samalah kita berusaha untuk membersihkan nama Malaysia.!!!!!!!!!!

Comments

azman kamarul said…
Anifah Aman nampaknya tak berapa nak aman dah....dia kata nak hantar fakta pertuduhan kepada parlimen Australia..dan minta mereka menghormati "keluhuran undang-undang" negara ini dalam kes liwat2 DSAI ini.

Macam berasa nak muntah hijau membacanya...apa ke Mat Sleh tu nak percaya ke?

Ramai rakyat negara ini tidak percaya dengan kes ini bangang! lepas ni nak suruh mat saleh ni percaya! Hnetikanlah buat kerja bangang,bodoh,busuk,keji ni...bawak-bawaklah ingat kat Allah sikit...tak lagi insyaallah kita MATI juga...

Kalau kamu tidur beralaskan duit sekalipun..mati tetap mati....