ANGPOW UNTUK WAKIL RAKYAT PR?

Ada pihak menuduh bahawa BN sedangkan menyediakan angpow untuk wakil-wakil rakyat PR supaya melompat menyertai BN. Saya tidak hairan dengan tuduhan itu kerana selama ini pun sudah banyak kali saya mendengar hal sedemikian. Malah ada yang mengaku sendiri akan hal ini bahawa mereka pernah hendak disogok oleh BN.
Terbaru Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim sendiri mendedahkan perkara ini, ada percubaan untuk menghasut dan meyogok Ahli Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail untuk meninggalkan PKR dan Pakatan.
Anwar berkata YB Azan Ismail sendiri menunjukkan sms mereka untuk tujuan itu.
Beliau berkata demikian kepada media selepas mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat di ibu pejabat PKR dekat Petaling Jaya semalam.
Dalam sejarah politik Malaysia sendiripun, kerajaan negeri Terengganu pernah tumbang kerana angkara politik 'angpow' ini iaitu di era hujung 50-an dulu.
Dalam kenyataan medianya semalam Anwar mengingatkan semua Wakil Rakyat PR supaya bersedia dengan modus operandi orang-orang ini (tali barut BN) yang cuba membuat semua cara yang tidak bermoral untuk menimbulkan masalah dalam Pakatan Rakyat.

Beliau meminta semua rakan dalam Pakatan berwaspada dengan pelancaran pembelian besar-besaran sebelum hari raya Cina ini.

Hati-hati dengan angpow BN menjelang Tahun Baru Cina ini. Rakyat Malaysia tidak mampu dan tidak mahu ada Wakil Rakyat yang mudah dijual beli macam ayam itik di pasar. Kepada pimpinan BN dan tali barutnya hentikan kerja tidak bermaruah dan berdosa ini (jika benar sudah merancang sedemikian).

Comments

Jati Diri said…
Tulisan ini semacam berbau FITNAH sahaja. Tapi tak apa, sebab kalau orang PAS cakap semuanya ok.