PM SELALU KE LUAR NEGARA, PEMIMPIN LUAR JARANG KE M'SIA?

Salah seorang teman saya bertanya kepada saya samada saya perasan atau tidak bahawa pemimpin negara kita selalu ke luar negara membuat lawatan TETAPI pemimpin luar jarang datang ke negara kita. Betul tak? tanya beliau kepada saya ......
Saya tidak dapat memberikan jawapan yang tepat kerana tiada statistik yang ada pada saya. Jika tuan-tuan ada statistik sudilah kiranya berkongsi info tersebut.
Jika benar pemimpin luar kurang datang ke Malaysia mungkin ada sebabnya. Mungkin mereka hendak jimat kos, mungkin ada negara lain yang penting untuk mereka lawati atau memang secara kebetulan .........
Kita harap lepas ramailah pemimpin-pemimpin luar datang ke Malaysia bukan apa di negara kita banyak perkara pelik yang mereka boleh pelajari antaranya :-
1) Bagaimana kita mengendalikan undi pos
2) Bagaiman kita membuat persempadanan kawasan pilihanraya
3) Bagaimana kita menggunakan ISA untuk kepentingan pihak tertentu
4) Bagaimana kita menggunakan media untuk mengekalkan kuasa pihak tertentu
dan banyak lagi ..............

Comments

Anonymous said…
Pergi oversea..bukan pergi saja2... nak pinjam duit pun ye!
Salam ziarah semoga anda dirahmati dan teruskan perjuangan anda, saya doakan semoga Allah memberikan kesihatan kepada anda, permintaan dari saya, mohon masukkan blog saya di senarai blog anda untuk mengembangkan artikel-artikel saya yang berbentuk dakwah kepada semua umat. Supaya segala artikel Islam saya dimanfaat kepada semua orang, segala kerja baik anda di rahmati Allah.

http://ustaznoramin.blogspot.com
azreen said…
aah kan..anuar berahim pun apa kurangnya...