PERENCANAAN RAPI UNTUK JATUHKAN KELANTAN

Jelas sekali ada pihak-pihak tertentu membuat perancangan yang cukup rapi dan sistematik untuk menjatuhkan kerajaan PAS Kelantan. Serangan bertali arus kepada Tuan Guru Nik Abdul Aziz, Husam Musa, keluarga Tok Guru, kerajaan negeri Kelantan, PMBK, pengganti Tok Guru, saman RM800 juta dan lain-lain benar-benar menguji keutuhan dan keteguhan kerajaan negeri.
Terbaru ada usaha-usaha pihak tertentu yang cuba mengeruhkan hubungan kerajaan negeri dan pihak istana sedangkan sebelum ini hubungan kedua-dua institusi itu amat baik dan intim.
Dalam situasi sekarang apa yang penting ialah semua pihak di dalam kerajaan negeri dan PAS Negeri mesti berlapang dada, bertoleransi dan sentiasa mengutamakan kepentingan Islam dan rakyat mengatasi kepentingan diri. Lupakan segala persengketaan dan perselisihan faham sesama sendiri jika ada demi keutuhan Islam dan rakyat negeri Kelantan.
Kita semua yakin Tuan Guru akan sentiasa berpegang kepada prinsip Islam dan terbuka menerima teguran, nasihat dan patuh kepada undang-undang. Sebab itulah Tuan Guru sentiasa bersedia untuk disiasat dan memuba ointu kepada SPRM dan Polis untuk menyiasat diri dan kakitangannya bila-bila masa 24 jam.
Namun kita yakin Tuan Guru dan kepimpinannya mampu menepis dan menyelesaikan isu ini walaupun ianya dilihat sukar untuk diselesaikan. Saya yakin pengalaman dan kekuatan iman serta semangat Islam yang ditanam di dalam setiap pemimpin dan rakyat negeri Kelantan mampu untuk menepis serangan hebat ini.
Insya Allah serangan kali ini akan berakhir dengan kegagalan sebagaimana serangan dan fitnah yang dilancarkan musuh sejak kemenangan Islam di Kelantan pada tahun 1990. Sama-sama kita doakan agar musuh-musuh Islam dilemah dan ditumbangkan.

Comments