JANGAN GADAI HUKUM TUHAN UNTUK HABUAN DUNIA

Niat murni pelakon untuk bertudung ternyata menggembirakan peminatnya. Namun tindakannya membuka tudung dalam sesetengah drama sejak akhir-akhir ini pula mengundang perkara negatif seolah-olah hukum tuhan boleh dipermainkan.

Jawapan pelakon tersebut dalam media bahawa beliau terpaksa membuka tudung demi mencari rezeki adalah jawapan yang tidak boleh diterima.
Persoalannya adakah kita terpaksa menggadai hukum Allah dan kewajipan menutup aurat hanya kerana untuk mendapat rezeki. Jika begitu adakah halal seseorang itu melakukan maksiat seperti mencuri dan menipu hanya kerana untuk mendapatkan duit.
Bukankah dunia Allah ini luas dan rezekinya melimpah ruah. Ramai yang bertudung dan tidak mendedahkan aurat tetapi mereka masih mendapat rezeki.
Saya tidak menyalahkan sesiapa dalam soal ini. Saya hanya berdoa agar diri saya dan sahabat sekelian tidak diuji dengan ujian yang hebat sehingga terpaksa memilih antara dua meninggalkan maksiat atau tidak dapat duit (kalau tak buat maksiat tak dapat duit, buat maksiat dapat duit).
Saya doakan pelakon tersebut diberi kekuatan oleh Allah untuk mempertahankan imannya dengan terus bertudung dan tidak membukanya demi rezeki dan habuan dunia.
Hukum Allah ini tidak boleh dibuat main-main. Kita bimbang akan ada wanita diluar sana yang tidak faham, sekejap pakai sekejap buka tudung. Bahaya akidah dan iman semacam ini.......

Comments