ISU NAMA ALLAH : PIMPINAN DAN AHLI PAS MATANG

Ternyata pimpinan dan ahli PAS matang dalam menangani isu ini. Mereka tidak cepat melatah dan terpedaya dengan taktik dan strategi pihak-pihak tertentu yang cuba mempolitikkan isu ini untuk keuntungan politik mereka.
Di saat pihak-pihak menunjukkan sikap keras dan provokatif mereka pimpinan dan ahli PAS tetap tenang dan sabar dengan perkembangan semasa. Mereka tidak tergopoh gapah mengambil keputusan sendiri sebaliknya bertindak secara kolektif dan sepakat tentang isu ini. Penjelasan dan keputusan mesyuarat PAS Pusat semalam membuktikan PAS sentiasa matang, bertanggungjawab dan bijak menangani sesuatu isu.
Persoalannya sekarang mengapa pihak-pihak tertentu begitu bersemangat dalam isu ini tetapi berdiam diri dalam isu murtad, rasuah, penafian bantuan SAR, maksiat, gejala sosial, ISA, penyalahgunaan kuasa, skandal-skandal seperti PKFZ, kehilangan enjin jet dan lain-lain yang jelas merosak dan membahayakan umat Islam dan negara.
Sepatutnya kita semua 'react' dan sensitif dengan semua isu yang menyentuh Islam, umat Islam dan yang berkaitan dengannya. Bukannya kita memilih isu-isu tertentu sahaja untuk bertindak.
Umat

Comments