DEMO ESOK : DI MANA PERGINYA SEMANGAT 1MALAYSIA?

Apakah demonstrasi yang akan dianjurkan oleh pihak-pihak tertentu besok menggambarkan kepada kita bahawa semangat 1Malaysia benar-benar dihayati dan diamalkan oleh rakyat Malaysia.?
Atau apakah demonstrasi esok menunjukkan kepada kita bahawa kita tidak suka berbincang dan bermuzakarah bagi menyelesaikan isu-isu sensitif seperti ini.?
Pelik tapi benar, kalau sebelum ini kerajaan dan pihak berkuasa begitu sensitif dan pantas bertindak jika ada sebarang usaha untuk mengadakan demonstrasi, tetapi kali ini semuanya senyap sunyi. Malah pimpinan negara seolah-olah menggalakkan ianya dianjurkan.
Kalau dalam demonstrasi sebelum ini Polis awal-awal lagi akan memberikan amaran dan macam-macam provokasi dilakukan kali ini mereka diam seribu bahasa seolah-olah tiada apa-apa yang akan berlaku.
Hairan bin ajaib, TETAPI SEBENARNYA SAYA TAHU MENGAPA PIHAK BERKUASA BERDIAM ......JAWAPANNYA KERANA ..........TAU SAMA TAU LE

Comments

Anonymous said…
Ada pemimpin jahil murakap dibelakang isu ini. Hanya Melayu bodoh sahaja yang mengatakan Allah untuk Islam, God untuk Kristian.