BANJIR DAH 10 TAHUN BARU SEKARANG NAK ATASI

Pelbagai pihak menyifatkan kerajaan negeri Melaka lemah dan gagal menangani masalah banjir yang berlanjutan lebih 10tahun.
"Nampaknya kerajaan negeri lewat 10 tahun bertindak, baru sekarang mereka bertindak sedangkan rakyat sudah menderita sejak sekian lama".
"Mengapa baru sekarang kerajaan BN sedar sedangkan kami sudah lama menderita" kata seorang penduduk di sekitar Taman Harta Pertama yang dikenali dengan nama Mat Yan.
Seorang penduduk Bukit Baru, Amid Wahab berkata kerajaan sepatutnya sudah lama mengatasi masalah tersebut kerana ianya bukan masalah baru tetapi sudah berlarutan selama 10 tahun.
"Kami penduduk Bukit Baru memang sudah lama menghadapi masalah tetapi aduan kami kepada pihak berwajib tidak mendapat tindakan segera" katanya kesal.
Semalam Datuk Seri Mohd Ali Rustam berkata masalah banjir kilat yang sering dihadapi penduduk Taman Harta Pertama di Bukit Baru dianggap sebagai selesai memandangkan pelbagai usaha sudah diambil kerajaan untuk mengatasinya.

Ketua Menteri berkata, kerja-kerja pembinaan parit dan longkang di kawasan berkenaan sudah berjaya disiapkan dan ia dijangka akan dapat membantu dalam mengelakkan kejadian serupa berulang.

Comments