KURMA DAN AIR ZAM-ZAM RM 20, MAD SAID MAIN SUMPAH-SUMPAH

Sampai bersumpah-sumpah Menteri Besar Terengganu untuk meyakinkan wakil rakyatnya sendiri bahawa semua projek kerajaan negerni telus dan tiada penyelewengan. Hebat sekali sekali wakil rakyat BN negeri Terengganu apabila berani menuduh kerajaan negeri mereka sendiri menyeleweng dan tidak betul.

Sifat berani ini tidak ada pada wakil rakyat BN dari negeri lain termasuk Ahli Parlimen. Kalaulah sifat ini ada pada setiap wakil rakyat tidak kira BN atau PR saya yakin sudah lama negara kita maju dari segi fizikal dan spiritual. Malangnya wakil rakyat BN yang ada sekarang ini semuanya Yes Man tidak berani berkata benar dan menegur pemimpin. Syabas diucapkan kepada Wakil Rakyat, ADUN BN Terengganu.
"Dengan nama Allah, bismillahirrahmanirrahim, wallahi, wabillahi, wataallahi...tidak ada penyelewengan, rasuah dalam kes ini atau dalam kes-kes lain. Saya telus. Saya boleh jelaskan hal ini demi kepentingan rakyat," kata Ahmad Said bersumpah dalam Dewan.
Sumpah ini biasalah bagi pemimpin BN. Persoalannya apakah sumpah ini boleh menyelesaikan masalah atau membersihkan benda yang kotor atau jijik. Sumpah untuk menjadi perkara biasa. Orang fitnah orang lain pun berani bersumpah, jadi sumpah sudah jadi barang mainan.
Yang penting pentadbiran sesebuah negeri mesti bersih dan kelihatan bersih sebagaimana Kelantan tiada pihak yang berani menuduh bahawa kerajaan negerinya rasuah kerana tidak pernah dibuktikan ia mengamalkan rasuah dan penyelewengan.
Sepanjang persidangan DUN Terengganu selama 3 hari bermula Isnin Mad Said diasak dengan hebat oleh penyokongnya sendiri yang bertindak lebih lantang dari ADUN PAS.
Antara persoalan yang dibangkitkan ialah mengenai pemberian kontrak melombong bijih besi di Bukit Besi, kontrak pemberian baju sekolah kepada pelajar miskin dan dasar rundingan terus yang dilakukan oleh kerajaan dalam soal pembaikan dan penurapan jalan.
ADUN Alor Limbat, Alias Abdullah dan ADUN Bukit Besi, Din Adam menghentam Mad Said sehingga beliau kelihatan marah dan bengang.

Ahmad berkata, wakil rakyat sama ada pembangkang atau penyokong kerajaan, tidak seharusnya menggunakan keistimewaan dewan untuk membuat tuduhan yang bukan-bukan terhadap kerajaan mahupun pegawai kanan beliau yang tidak berpeluang untuk menjawabnya.
Dari perkembangan ini jelas bahawa Umno Terengganu masih berbalah dan persengketaan antara puak Derih Jusoh dan Mad Said masih belum dapat diredakan oleh Hishamuddin Hussein, Pengerusi 'Angkat' Perhubungan Umno Terengganu.

Comments

Anonymous said…
air zam zam is god's gift to mankind and is the holy water among the muslims.given its case,this holy water should be distributed freely to muslims in trengganu and for that in malaysia.how come god's gift come with a price?.at that its priced beyond the means of the have nots.mad said please don't be madly in love with swear swear!!!jangan sumpah sumpah ma!!.