NIZAR VS ZAMBRY : TEGAKKAN KEADILAN DAN DAULATKAN UNDANG-UNDANG

Sistem kehakiman di negara kita ini sudah acapkali ditohmah dan dicerca oleh negara luar apatah lagi oleh rakyat sendiri. Semuanya gara-gara ketidakpuasan hati mereka terhadap beberapa kes yang jelas kontroversi.

Antaranya kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim serta kes-kes lain yang melibatkan kerajaan BN dan pimpinan BN.

Namun saya masih mengharapkan semua hakim yang sedang bertugas sekarang terutama yang sedang mendengar rayuan Datuk Seri Nizar tentang siapa Menteri Besar Perak yang sah, dapat menjalankan amanah yang besar dan mencabar ini.

Ingatlah bahawa Hakim merupakan suatu tugas yang mulia dan terpuji. Hakim yang adil akan sentiasa mendapat rahmat Allah dan budinya akan dikenang oleh makhluk. Manakala yang menjatuhkan hukuman kerana nafsu dan tunduk kepada tekanan akan dilaknat oleh sekelian makhluk dan Allah S.W.T sendiri.

Oleh itu saya mendoakan kelima-lima Yang Arif Hakim Mahkamah Persekutuan yang sedang bersidang mengadili kes Siapa Menteri Besar Perak yang sah dapat menjalankan amanah mereka dengan adil dan saksama. Jangan takut kepada tekanan dan hasutan manusia.

Sesungguhnya segala kerja buat kita setiap saat dan ketika dipantau oleh Yang Maha Esa. Insya Allah Yang Arif semua akan mendapat rahmat dan redha Allah jika benar-benar adil dan tulus ikhlas.

Jadilah tegakkanlah keadilan dan kedaulatan Undang-undang dengan sepenuh-penuhnya.

Comments