MEDIA SOROK ISU SEBENAR : MASALAH DALAM BN MERUNCING

Media pengampu BN terus membongkar dan memfitnah PR dengan pelbagai isu bagi menjatuhkan imej PR supaya persepsi rakyat kepada PR merudum.

Namun hakikat sebenar sekarang ialah parti-parti komponen BN yang sebenarnya menghadapi masalah dalaman kronik. Antaranya MCA, PPP, Gerakan, MIC dan Umno sendiri.

Semalam Perdana Menteri, Najib Razak yang juga pengerusi BN sendiri mengakui bahawa BN sedang berhadapan masalah besar.

Ketika menyampaikan ucapan pada persidangan perwakilan nasional Gerakan di Cheras, Kuala Lumpur semalam, Najib Razak meminta parti komponen BN yang sedang bergelut dengan masalah dalaman, dapat menyelesaikannya dengan segera bagi menguatkan lagi gabungan itu.

"Kalau ada masalah dalaman, cepat-cepatlah selesaikan. Tunggu apa lagi? Selesaikan masalah, kuatkan BN. Pastikan kita ada landasan, halatuju dan prinsip yang jelas" katanya.

Jadi benarlah bahawa bukan PAS sebenarnya yang berhadapan dengan kemelut dalaman tetapi BN yang sedang berkecamuk dan berganyang sesama sendiri.

Malah sehari dua ini pimpinan Umno pula mendesakkan Presiden Gerakan, Koh Tsu Kon letak jawatan dari kabinet kerana dikatakan Tsu Kon gagal menjalankan tugasnya dengan berkesan.

Dakwaan dan desakan ini menimbulkan kemarahan Gerakan sehingga mereka berdemo membantah desakan tersebut.

Comments