BN RETAK MENANTI BELAH

Walaupun media memainkan isu bahawa PAS akan hancur dan porak peranda, namun ianya ternyata tidak benar dan meleset. Banyak media dan penganalisis politik merasakan PAS akan berada dalam kemelut hebat semasa dan selepas Seminar Pemerkasaan Parti 7 November lalu. Tetapi semuanya meleset, malah PAS lebih gagah dan padu ketika ini.
Hakikatnya sekarang bukan PAS yang berada dalam keadaan goyah dan tidak tentu hala sebaliknya MCA dan PPP, 2 komponen BN yang sedang berkecamuk dan berperang sesama sendiri.
Sebenarnya media cuba menutup isu dan masalah dalaman MCA dan PPP dengan membuat laporan negatif kepada PAS. Tetapi semuanya tidak berhasil kerana rakyat sudah faham dan celik dengan kerja-kerja 'spin' media jahat ini.
Kepercayaan dan sokongan kepada PAS sebenar tidak kurang dan masih bertahan kalaupun tidak meningkat. Sokongan ini sama atau lebih baik sedikit dari apa yang PAS peroleh pada Pilihanraya Umum 2008.
Jadi rakyat jangan mudah terpengaruh dengan media arus perdana yang jahat dan tidak beretika melaporkan berita-berita palsu dan fitnah. Adalah dinasihatkan semua kita mendapatkan berita sahih dan telus dari Harakahdaily, Malaysiakini dan lain-lain. Jangan biarkan diri kita diperkuda dan diputarbelit.

Comments

Wak Labu Farm said…
PAS pecah tunggu berderai