BN MENANG SELESA JIKA PILIHANRAYA SEKARANG

CEO Merdeka Center, Ibrahim Suffian mendakwa bahawa BN akan menang Selasa jika Pilihanraya Umum di adakan sekarang.

Samada benar atau tidak apa yang diperkatakan oleh beliau tidak penting, apa yang lebih penting ialah PR mesti buka mata dan berubah. Perbetulkan mana yang silap, baiki mana yang tempang dan giatkan usaha mendekati rakyat dan tunaikan semua janji yang ditabur dalam manifesto dahulu.

Ibrahim menyatakan demikian pada program Sembang-Sembang mingguan di Komplek Masyarakat Penyayang di Pulau Pinang semalam.

Katanya, BN akan menang 2/3 kerusi parlimen manakala PR hanya menang antara 50 - 60 kerusi sahaja. Ini berdasarkan survey yang dijalankan oleh Merdeka Centre ke atas 1000 responsden yang terdiri dari pelbagai latarbelakang dan mencakupi semua lapisan masyarakat dan geografi.
Ibrahim juga berkata bahawa rakyat semakin menerima kepimpinan Najib walaupun pelbagai kontroversi dan masalah dalam berlaku di dalam pentadbiran Najib. Masyarakat India dan Melayu semakin hari semakin menerima kepimpinan Najib di mana pada PRU 12, 35-45 % pengundi India menyokong BN tetapi kini ianya melonjak kepada 55 % manakala pengundi Melayu dari 53 % kepada 55 %.
Namun pengundi Cina masih tetap menyokong PR sebagaimana pada PRU 12 Mac 2008 lalu iaitu hanya 35 -40 % sahaja menyokong BN.

Jadi sekarang masanya untuk seluruh kepimpinan PR, ahli dan penyokong PR berusaha sedaya upaya untuk meraih sokongan rakyat dan mengekang serangan serta fitnah BN yang tidak kunjung padam.

Comments