BERSEDIA HADAPI PRK DUN PERAK

Nampak jelas kemelut politik Perak masih tidak dapat diselesaikan. Di Perak semuanya 2. 2 Dewan, 2 MB, 2 Speaker, 2 Exco, 2 Sidang dan bermacam-macam lagi. Zambry patut menggunakan slogan 2Perak.

Oleh kerana kemelut ini dilihat akan terus berpanjangan maka tidak mustahil BN akan membubarkan DUN bagi memberikan laluan kepada Pilihanraya Kecil Negeri.

Saya yakin jika BN merasakan mereka berada dalam keadaan selesa, DUN akan dibubarkan. Namun begitu BN sebenarnya takut dan tidak yakin akan mencapai kemenangan dengan majoriti kerusi yang besar.

Cuma Zambry seorang yakin akan menang selesa di DUNnya iaitu DUN Pangkor yang mempunyai pengundi pos lebih dari 50 % (kalau tidak silap).

Zambry bimbang takut-takut nanti beliau seorang sahaja yang menang. ADUN lain semua bungkus. Selain itu 3 'katak' lompat iaitu Osman Jailu, Jamaluddin Md Radzi dan Hee Yit Fong sudah tentu juga ngeri jika DUN dibubarkan kerana mereka sudah pasti tidak akan dipilih semula oleh BN untuk menjadi calon.

Berdasarkan perkembangan ini ramai meramalkan bahawa BN berada dalam keadaan 50:50 samada untuk membubarkan DUN atau tidak.

Namun kita semua perlu menggerakkan jentera dan bersedia pada bila-bila masa untuk menghadapi sebarang kemungkinan.

Comments