SKIM PENYAYANG RINGANKAN BEBAN RAKYAT

Skim Penyayang anjuran PAS Negeri Melaka terbukti berjaya meringankan sedikit bebanan yang ditanggung oleh rakyat yang ditimpa musibah. Skim yang dilancarkan beberapa lalu telah menyumbangkan manfaat kepada waris pencarum apabila pencarum meninggal dunia.

Malam tadi seorang lagi waris menerima manfaat dari skim ini. Encik Ng Boon Peng yang kematian isterinya baru-baru ini menerima manfaat sebanyak RM7,000. Wang tersebut diserahkan oleh Pesuruhjaya PAS Negeri Melaka, Ustaz Abdul Ghani Abdul Rahman di rumah Ng di Taman Seri Jati, Sg Putat.

Isteri Ng, Mendiang Lim Geok Kiau meninggal baru-baru ini akibat barah payu dara.

Dalam ucapan ringkasnya Ustaz Ghani mengharapkan Ng sabar dengan ujian yang ditempuhi ini dan sumbangan berupa wang tunai dari Skim Penyayang ini diharapkan dapat meringankan bebas beliau.

"PAS sebagai sebuah parti politik yang mengutamakan kebajikan rakyat akan sentiasa berusaha untuk meringankan beban rakyat yang ditimpa musibah".

"Walaupun kita belum memerintah namun kita tetap akan membantu sekadar yang kita mampu tanpa mengira agama, keturunan dan warna kulit" kata Ustaz Ghani.

Ng pula dalam ucapan ringkasnya melahirkan rasa terharu di atas kesudian PAS menyumbangkan bantuan tersebut dan mengucapkan berbanyak terima kasih kepada semua pihak yang membantu beliau.

Untuk sekelian rakyat sesiapa yang ingin menyertai skim ini boleh membuat pertanyaan di talian 06-284 1780.

Comments