MEMANG TAK YAKIN MENANG SEBAB PENIPUAN BOLEH BERLAKU

Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin menyifatkan PR kini berada dalam keadaan tertekan dan tidak yakin untuk menang sehingga mahu menangguhkan pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang yang akan diadakan Ahad ini.

Beliau berkata PAS sengaja mencetuskan isu kononnya mereka tidak berpuas hati dengan beberapa beberapa isu yang berkaitan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

"Pembangkang rasa tak puas hati dan dia minta SPR tangguhkan pilihan raya... dia konon tak puas hati.

"Pasal apa dia mahu tangguh? Sebab dia kempen tak cukup, dia tahu dia tertekan, jadi dia kata supaya bagi masa lebih sedikit," katanya ketika berucap pada Majlis Pemimpin Bersama Rakyat di Ladang Siliau di sini hari ini.

Memang kita tidak yakin menang kerana BN dan kuncu-kuncu boleh melakukan penipuan dan penyelewengan dengan adanya pengundi yang didaftarkan 2 kali dalam daftar pemilih dan juga terdapat pengundi luar yang namanya ada di DUN lain juga terdapat dalam daftar pemilih DUN Bagan Pinang.

Jumlah kedua-dua pengundi yang terlibat dengan kecelaruan melebihi 500 orang dan ini sudah tentu akan mempengaruhi keputusan pilihanraya. Sudah tentu ianya memberikan kelebihan kepada BN.

Apa guna kita berpilihanraya jika perkara pokok iaitu Daftar Pemilih tidak bersih dan boleh dimanipulasi untuk memberikan kelebihan kepada BN. Itu belum lagi dikira bilangan undi pos yang sudah tentu akan dimanipulasi oleh BN dan kuncu-kuncu tradisionalnya.

Comments

Unknown said…
Assalamua'laikum,

yang dok bising pasal daftar tak bersih la itu la ini laa... cam buang masa saja .. make it simple ..

prove it .. reveal the whole bukti yg tak bersih tu .. publish to the world .. habis cerita ..

-Semoga Allah memberikan kemengan kepada PAS.. insyaAllah-