HATI-HATI PENGUNDI BAGAN PINANG, JANGAN TERPEDAYA DENGAN PERASUAH

Saya dengan rasa rendah diri menyeru seluruh pengundi Bagan Pinang supaya berhati-hati sebelum membuat keputusan memilih siapa bakal wakil rakyat Tuan-Puan pada 11 Oktober ini. Saya bimbang Tuan-Puan terpedaya dengan dakyah dan janji perasuah yang menjadi calon BN di Bagan Pinang.
Ingat bahawa perasuah, perompak, penyamun dan sebagainya tidak boleh dibuat kawan apatah lagi untuk dijadikan pemimpin. Pemimpin semestinya seorang yang telus, berintegriti, tiada rekod buruk serta bersih dari segala masalah.
Saya teringat kepada kisah Hajjaj Yusof As-Thaqafi seorang pemimpin Islam yang zalim di zaman pemerintahannya. Beliau meminta jubahnya dijahit oleh seorang tukang jahit yang masyhur di zamannya. Tukang Jahit tersebut meminta pandangan seorang ulama' samada harus bagi beliau menjahit jubah Hajjaj.
Ulama' tersebut berfatwa bahawa jika tukang jahit itu menjahit jubah Hajjaj bermakna tukang jahit itu turut sama bersekongkol dengan kejahatan dan kezaliman Hajjaj malah sesiapa yang membuat benang untuk digunakan menjahit jubah Hajjaj juga terpalit sama dengan kejahatan Hajjaj.
Jadi saya faham bahawa, menjahit jubah seorang zalim pun kita ditegah inikan pila mengangkat seorang perasuah menjadi pemimpin sudah tentu ianya lebih ditegah lagi.
Moga-moga Tuan-Puan yang membaca posting saya ini faham apa yang ingin saya sampaikan ........

Comments

Detguaq said…
Ya betul kita tidak boleh berkawan dengan orang seperti itu terutamanya Nuar berahin yang mendapat dokongan dan sokongan kewangan dari yahudi Amerika yang mana seluruh ahli PAS turut mendapat tempias dana berkenaan.

TS Isa patut dipilih kerana dia sudah menunjukkan penyesalan terhadap masa silam dan kini telah banyak memperbaiki diri dan kelemahan beliau. Peluang kedua dalam hidup perlu diberikan kepada setiap manusia yang ingin insaf dan tiada peluang untuk yang membenarkan perut mereka memolok makanan yang dibeli dari danalangsung(direct fund) dari yahudi Amerika yang bercita-cita memporakperandakan Malaysia yang sentiasa aman.
kepada detguaq...betulkah TS Isa benar-benar insaf?atau beliau berpura-pura insaf?tahukah saudara detquaq bahawa seseorang yang telah terlibat dengan rasuah tidak boleh diterima masyarakat?bekas perasuah nak jadi wali nikah pun xbuleh inikan pula dijadikan pemimpin..buka minda dan fahamkan islam..solution is back to al-quran...
Rasuah dah berlaku lagi apabila wang 300 seorang untuk askar di Sirusa diberi.
Rasuah dah berlaku lagi apabila wang 100 , hamper dan tepung murukku diberi untuk beli hati kaum orang india.

isa dan umno tak mampu berubah.
rasuah tetap rasuah .
Anonymous said…
Ana tak nak undi PAS lagi kerana PAS dan pemimpinnya dah jadi Munafiq dan pandai berdusta serta berbohong sejak masuk Pakatan Rakyat ....Minta Salahuddin Ayub jawab dakwaan jentera Pas ditetak pedang Samurai itu merupakan adegan palsu untuk meraih simpati pengundi.. Ini sudah bohong dan tidak bermoral serta mesti di bincangkan dalam post-mortem PAS selepas kekalahan teruk Bagan Pinang malam esok...
Anonymous said…
Pas punsama rasuah.Ada keropok cap pas dan diberikan kpd org bp. Pas pun dah pandai kasi kain pelikat pda pengundi bp.

pas dan bn 2x5 5x2

zzzzzzzzzz......
"Minta Salahuddin Ayub jawab dakwaan jentera Pas ditetak pedang Samurai itu merupakan adegan palsu untuk meraih simpati pengundi.."..saya nak bertanya kepada saudara anonymous,kes tuan aziz kena pukul tempoh hari,adakah itu lakonan adegan palsu semata-mata untuk meraih simpati pegundi?sedangkan sudah terbukti gambar-gambar dan video menunjukkan pada kejadian itu tuan aziz langsung xdipukul.mintak saudara jelaskan isu ini.syukran.
segalanya yang berlaku di bagan pinang,hanya ALLAH y tahu..saya mohon kepada ALLAH agar ampunkan dosa2 org y telah membuat fitnah dan melakukan kezaliman..ingat saudara2ku,walaupun skrg kita tak tahu siapa y salah dan siapa yang betul,di akhirat nnti kita akan tahu jugak..dunia ni hanya sementara.dunia sudah menghampiri kiamat.tanda2 sudah berlaku..gempa bumi,taufan,rasuah,bunuh membunuh,kezaliman dll..
Anonymous said…
Engine's Warrior,

Kalau UMNO Haprak buat salah-laku buruk, apakah parti Islam PAS pun mesti merendahkan martabat buat perkara yang sama? Mana intipati perjuangan asal kita menegakkan Daulah Islamiyah semata-mata menuntut Redha Allah swt? Apakah berkerjasama dengan DAP yang JELAS MENOLAK ISLAM SERTA HUDUD itu akan Mendatangkan REDHA ALLAH? Apakah hukum Matlamat Menghalalkan Cara? Jawab jangan tak jawab,ana pun ahli PAS tapi dah muak dengan Politik hari ini!
padeli said…
kpd anon..hang sentuh pasal dap tolak hudud..tu mmg x peliklah sbb dap pun kbykn bkn islam dn x paham ape tu hukum hudud..bagaimana plak umno yg ngaku parti islam dn parti yg membela melayu tp tolak hukum hudud..lu pikirlah sndiri
trapo said…
Pas BAPAK RASUAH!!!. sial pnya pas laknatullah..............!!
Anonymous said…
Padeli,
klu dah tahu DAP tolak HUDUD, yg PAS dok pakat ngan DAP apa hal? Mafhum hadith "barangsiapa yg menyerupai (atau bersama satu-satu kaum), maka mereka benar2 dari golongan yang sama" 'Man Tashabbaha biQaumin fahua min hum".. UMNO walaupun tidak mempolitikkan Islam tetapi selama ini mengangkat martabat Islam dengan MENEGAKKAN MAHKAMAH SYAR'IE , MENUBUHKAN TABUNG HAJI, BANK ISLAM, BAITUL MAL, UIA, MEMBINA MASJID2, TAKAFUL, PEREKONOMIAN BERLANDAS SYAR'IE dsb. PAS dah buat apa selain PASTI ? asyik dok ceramah dan lepas tu minta derma untuk diri sendiri....
padeli said…
kpd anon...

kalau ko pertikaikan pas bersama2 dap tolak hudud smp ko kluarkan hadith tapi nape ko x pertikaikan umno yg bersekongkol dgn mca...mca pun bkn islam gak dan terang2 tolak hudud...satu hal lg,ko rs puas ke umno ni martabatkan islam tapi tmpat2 maksiat tumbuh cm cendawan,org islam pun jd lembaga pengarah dlm kilang arak carlsberg...ckp jgn x serupa bikin brother!!
Anonymous said…
Padeli,

UMNO tak pernah pun berbantah ngan MCA/MIC dalam usaha memartabatkan Islam di malaysia melalui perancangan mewujudkan UIA,BANK ISLAM, TABUNG HAJI, MAHKAMAH SYAR'EI dan usaha DAKWAH lain yg di wujudkan selama 60thn Malaysia merdeka. Tapi PAS baru nak sebut HUDUD dah kena bantai DAP, lalu PAS pun terkelu lidah dan jadi DAYUS TAK BERANI BERSUARA LAKSANA PONDAN KAKI LIMA... Tentang maksiat tu, di SAUDI ARABIA pun ada maksiat, di Iran pun ada, hatta kat Kota Bharu serambi Mekah pun ada. PAS Selangor pun faham masaalah ni tulah Hassan Ali main wayang jer bantah jual arak tempat orang islam coz dia tahu tak boleh bantah punya towkey2 tu jual untuk orang bukan islam.. Lu fikir lah sendiri....