DALAM UMNO SIAPA RASUAH DIA NAIK CEPAT

Dalam politik Umno siapa yang amalkan rasuah dia akan menang dalam pemilihan. Jika ditangkap pun ia tidak memberi kesan apa-apa. Paling besar akan digantung keahlian selama 2-3 tahun selepas itu diterima kembali malah mungkin dilantik menjadi pimpinan semula.

Perasuah itu pula tanpa segan silu menawarkan diri dan melobi untuk diangkat menjadi ketua atau calon pilihanraya.

Maka tidak hairan perasuah seperti Isa Samad, Ali Rustam dan lain-lain terus menerus dipuja dan dipuji oleh Umno tanpa rasa malu dan segan. Terbukti rasuah tidak memberi sebarang bekas dan pekung kepada sesiapa sahaja yang mendokong ‘akidah’ Umno.

Siapa yang tidak mengamalkan rasuah walau sehebat mana sekalipun, otak bergeliga, akhlaq baik, ilmu tinggi dan sebagainya sudah pasti akan tewas dan tidak dipilih oleh Umno kerana mereka tidak akan mampu menewaskan perasuah yang berbelanja jutaan ringgit untuk menang sesuatu jawatan besar.

Itulah bahaya ‘akidah’ Umno yang tidak menjadikan rasuah sebagai jenayah, perkara jijik dan keji yang mesti dijauhkan. Jika ‘akidah’ ini dan parti Umno itu sendiri tidak dibenteras saya bimbang Negara kita akan runtuh dan hancur kerana pemimpin yang menang adalah kaki rasuah berhidung belang.

Comments

Anonymous said…
dalam pakatan rakyat...sape yang cakap lebih dia kena tibai..tgk kes hassan ali...ape citer? kawan sendiri tikam dari belakang...DAP sonokla tgk hassan ali kene