BN KALAH KALAU SPR TELUS DAN PROFESSIONAL

Saya yakin jika SPR telus dan professional BN akan tersungkur buat kali kesembilan berturut-turut di Semenanjung Malaysia.

Ini kerana :-

1) BN akan hanya mendapat kira-kira 1,000 undi sahaja melalui undi pos kerana jumlah pengundi pos yang tinggal di kem hanya kira-kira 1,200 pengundi sahaja yang lain sudah pencen dan mereka tidak layak untuk mengundi secara pos.
2) BN tidak akan dapat apa-apa kelebihan dari daftar pemilih yang tidak dibersihkan di mana terdapat kira-kira 200 nama pengundi yang bertindih ( nama pengundi berganda di dalam daftar pemilih). SPR mesti membersihkan daftar pemilih tersebut sebelum pengundian dijalankan. Jika perlu Pilihanraya Kecil Bagan Pinang ditangguhkan untuk memberi peluang kepada daftar pemilih dibersihkan.
3) BN tidak akan memperolehi apa-apa kelebihan jika SPR menggunakan kuasanya meminta media cetak dan elektronik menyiarkan berita-berita secara beretika, professional dan adil.
4) BN tidak dibenarkan menggunakan jentera kerajaan untuk berkempen
5) BN tidak berani melakukan rasuah jika SPR tegas dan menjalankan kerjanya secara professional dan menghukum sesiapa sahaja yang terbukti melakukan kesalahan.
Malangnya sehingga kini kita masih sangsi dengan kewibawaan dan integriti SPR. SPR masih dilihat menjadi parti komponen BN yang sering bertindak untuk membantu BN mencapai kemenangan.

Comments

Anonymous said…
tak telus apanya lagi wahai sofi idiot...kalo spr x telus korang xkan menang masa PRK2 yang lepas...cakap macam pukimak la ko ni...