BENARKAH INTERNET LEMBAP DI MALAYSIA

Syarikat-syarikat Australia yang berhasrat untuk melabur di Malaysia bimbang dengan tahap kelajuan Internet yang tidak memuaskan di negara ini, kata timbalan pengerusi Majlis Perniagaan Malaysia- Australia, Michael Halpin.

Capaian Internet yang laju adalah penting bagi syarikat-syarikat Australia yang mempunyai dokumen besar untuk dihantar dari Malaysia ke ibu pejabat mereka di Australia, katanya.

Adakah perkara ini benar. Jika benar ianya amat memalukan negara kita kerana kita mempunyai MSC (Multimedia Super Corridor) dan sebagainya. Semuanya dikatakan serba canggih dan moden.
Namun begitu dakwaan pihak luar perlu disiasat. Punca dakwaan dan langkah penambahbaikan mesti dikenalpasti dan diatasi segera agar persepsi mereka terhadap negara kita dapat diperbaiki.

Comments

matt brisbane said…
Ya betulll...sori bebanyak kat org kat Msia, bukan tak sayangkan negara.. tapi perkara ni mmg benar..Di Australia lebih laju..

Ubah kepimpinan negara, ubah internet! takbirrr!
guna said…
pembangkang yang buat sial kat malaysia ni. sbb tu internet lembab. mcm nik ajis, tua kutuk, tak sedau diri.
padeli said…
woi guna..nk bg komen tu matang rr skit...pe sebab plak pembangkang internet lembap??...pembangkang perintah negare ke??...bodoh cm lembu ko ni
barakah said…
lembu pun skang dipuja TS Khalid Ibrahim, MB Slgor tu. apa nak heran... tapi, lagi lembu adalah nik ajis n hadi awang... sebab ape?? lu pk la sendiriiii... :D
Guna & Barakah Lembu.. said…
Wahai Guna & Barakah..

Nampak sgt korang berfikiran perkauman dan melayu sempit...

Tau tak ko internet servis kite lembab sebab benda ni diniagakan...

Lembab sebab nak secure kroni2 UBN yg terlibat dgn biz ni...