BANYAKNYA DUIT UMNO, MANA DAPAT?

Dari ucapan Khairy Jamaluddin pada perhimpunan Pemuda Umno semalam saya membayangkan betapa banyaknya duit Umno sehingga boleh memberikan peruntukan kewangan kepada setiap bahagian Umno di seluruh negara.
Dalam ucapannya, Khairy memohon dan merayu kepada pucuk pimpinan parti agar peruntukan terus disalurkan kepada Pemuda setiap bahagian di seluruh Malaysia agar usaha permerkasaan pergerakan tersebut dapat dijalankan.

Katanya, ia adalah ekoran daripada peruntukan untuk setiap bahagian di seluruh Malaysia akan ditambah.

"Saya pohon dan merayu kepada Presiden (Datuk Seri Najib Tun Razak) agar peruntukan itu disalurkan terus kepada Pemuda Umno bahagian.

"Bukan tak percaya dengan ketua bahagaian... tetapi kita nak tentukan Pemuda dapat menentukan sendiri apa yang berhak dengan peruntukan tersebut," katanya.

Khairy yang juga ahli parlimen Rembau berkata demikian dalam ucapan penggulungan di hadapan 795 perwakilan Pemuda di Dewan Tun Dr Ismail lewat petang semalam.
Banyak betul duit Umno, mana mereka dapat duit sebanyak itu???? Siap ada peruntukan untuk setiap bahagian macam Umno itu kerajaan, kerajaan itu Umno.????

Comments

adibeta said…
Tuan,
1.Adake dlm ISLAM diajar berburuk sangka,menyebar khabar angin dan membina prespesi.....

2.kalau ada mungkin boleh ditujukkan hadis atau ayat sgb rujukkan...

3.Kalau tidak ada....ana harap tuan rentikanla.....kalau anda pejuang ISLAM....beramanahla dgn ilmu dan iman....bukanya berubah dan halal semua perkara dek kepentingan.....

adibeta,k.kerian,kelantan
Anonymous said…
Bukan buruk sangka, penulis cuma tanya mana dapat duit banyak tu? Ana pun nak tahu juga. Jangan duit datang dari hasil cukai ana untuk biayai kewangan depa. Ana haramkan duit cukai ana walaupun 1 sen untuk kegunaan depa.
Man Dego Kg. Bendera said…
Biasa la takkan tak tau dr mana dapat duit. Semua parti politik sama aja.Tak perlu tanya.PR dapat duit dr sumbernya.Sumbernya dr .........