BAGAN PINANG : MALAYSIA MASIH JAUH DARI STATUS NEGARA MAJU

Keputusan Pilihanraya Kecil Bagan Pinang semalam menggambarkan bahawa Malaysia masih jauh dari mencapai status negara maju.

Ini kerana :-

1) BN sebagai kerajaan memilih pemimpin yang rasuah sebagai calonnya.

2) Rakyat memilih pemimpin rasuah sebagai calonnya.

3) SPR yang sepatutnya menjalankan pilihanraya dengan professional, telus dan tidak berpihak masih gagal meyakinkan rakyat dan dunia luar bahawa pilihanraya di Malaysia adalah telus tidak terdapat sebarang keraguan yang besar.

4) Rakyat masih mudah termakan dengan rasuah, sokogan, ugutan dan janji dari BN sehingga mempengaruhi keputusan pilihanraya

5) Undi pos yang sepatutnya sudah lama dihapuskan masih diamalkan di negara kita padahal di negara-negara maju perkara seumpama ini sudah tidak diamalkan

6) Politik samseng, ugut, rasuah, janji dan sebagainya masih digunakan. Ini bukan budaya sebuah negara maju.

7 ) Jentera kerajaan masih terus digunakan oleh BN tanpa segan silu seperti penyalahgunaan jabatan-jabatan dan agensi-agensi kerajaan semasa kempen. Contoh paling mudah iaitu penggunaan anggota polis trafik untuk mengiringi pemimpin BN khasnya menteri untuk perjalanan semasa kempen. Minyak motor polis tersebut dibayar oleh rakyat. Saya sendiri tidak redha walau satus sen duit saya digunakan untuk kepentingan BN dan menterinya kerana ianya bukan urusan rasmi kerajaan.

Comments

Anonymous said…
banyaklah kau punya alasan kalau kalah.semua kau bantai.kalau menang semua kau puji.inilah umat yg tdk tahu bersyukur.
Takziah kepada pas.
Kepada pengundi bagan pinang, pru 13 nanti ajar pas sekali lagi kerana mereka menyalahkan kamu kerana mengundi calon yg rasuah.

muta kaki ligat, bacalah blog nur aflah. disitu ada petikan berita dari harakah ttg keputusan prk bp.
be a gentlemen lah bro...
realistik sikit.
anti-kalut. said…
the most stupid statement from "ketua penerangan"..

jgn tunjukkan kebodohan tuan dgn pelbagai andaian yg tidak munasabah..terima kekalahan dgn hati yg terbuka tuan sofi..rakyat akan lebih hormati tuan jika tidak terus menghentam kerajaan dgn statement2 yg merapu..

maaf sekali lagi..tuan telah tunjukkan kebodohan pas dan diri tuan..tlglah berpijak pada bumi yg nyata..
Anonymous said…
ini semua salah penyokong pas sendiri kerana menyokong puak hassan ali dan hassan ali itu sendiri yang menimbulkan isu selcat perkara ini perlu diperhatikan jika tidak sampai bilapun pas takan menang
Anonymous said…
apasala hassan ali yang prlu dipersalahkan...lebih baik kamu diam sekiranya x tahu apa yang kamu bicarakan..hassan ali adalah pemimpin PAS sejati yang sentiasa bertindak berlandaskan kepada kewarasan...kalo pegawai kerajaan negeri dilayan seperti org bersalah sedangkan informasi yang diberi kepada ahli jawatankuasa hanya sekadar khbar angin dan cakap2 mulut..adakah ianya relevan dengan siasatan?
khalid ibrahim lembu said…
hasan ali antara perosak melayu dan Islam. konon perjuang islam..piiiiiiiiraaahh!!! meluat aku tengok muka dia. nak muntah.