BAGAN PINANG : DAFTAR PEMILIH TERUS DIRAGUI

Walaupun pelbagai pihak menuding jari menyatakan PAS menyalahkan pihak lain kerana kekalahan teruknya tetapi bagi saya perkara tidak adil penipuan dan penyelewengan wajib didedahkan bukannya untuk mencari alasan kekalahan.
Salah satu taktik lama yang sering digunakan untuk mengurangkan undi PAS dan PR ialah men'ghaib'kan nama pengundi yang sememangnya akan mengundi PAS.

Semalam di Ladang Atherton (Ladang Salak) sahaja sekurang-kurangnya 5 orang pengundi gagal mengundi kerana nama mereka tidak ada dalam senarai daftar pemilih sedangkan mereka sudah mengundi di sana beberapa kali sebelum ini. Mereka ini merupakan pengundi PAS yang setia sejak dahulu. Bila ditanya adakah mereka pernah membuat permohonan menukar tempat mengundi mereka menjawab "tidak pernah".
Jadi terbukti bahawa ada tangan-tangan ghaib yang jahat telah memadamkan nama mereka dari daftar pemilih. Siapakah tangan-tangan ghaib itu ....kita semua tau sama tau ........tak payah tanya saya ....
Nama-nama pengundi tersebut telah direkodkan dan pihak yang berkaitan akan mengambil tindakan sewajarnya dalam masa terdekat.

Comments