BAGAN PINANG : BN RUNSING

Walaupun BN menang bergaya di Bagan Pinang semalam hakikatnya BN terus berada dalam kerunsingan kerana mereka sedar kemenangan adalah datang dari undi pos yang mudah dimanipulasi.
Jadi bagaimana dengan DUN atau Parlimen yang tidak mempunyai undi Pos, sudah tentu BN tidak akan dapat undi pos ini.
BN sebenarnya hanya menang sekitar 2,000 undi sahaja jika tiada undi pos. Sebab itulah kemenangan BN di Bagan Pinang sebenarnya tidak boleh dijadikan kayu ukur 100 % kepada sikap sebenar rakyat.

Semua orang tahu undi pos amat meragukan. Jadi mau tidak mahu BN terpaksa mengakui bahawa tanpa undi pos berada dalam zon bahaya.
Selain itu faktor Isa sebagai pemimpin yang disayangi oleh rakyat Bagan Pinang (walaupun rasuah) juga menyebabkan undi BN bertambah, yang bertambah sebenarnya undi kepada Isa bukan kepada BN.
Kedua-dua faktor ini iaitu undi pos dan Isa menyebabkan Isa berjaya mencuri kira-kira 1,500 undi PAS yang diperolehinya pada PRU 2008. Tanpa undi pos dan Isa saya yakin BN hanya menang sekitar 1000-2000 undi sahaja.

Comments

Anonymous said…
Nampaknya BN dan UMNO lebih cerdik berpolitik dari PR.
itu yg saya nampak.

penyokong PAS nampaknya mula dah UNDI DAN PANGKAH DACING.
umnoanakbabiharamjadah said…
UMNOmemang cerdik....cerdik menipu...cerdik rasuad.....cerdik membelit.

Penyokong PAS yang mendapat tarbiyah tidak akan memangkah UMNOBABI ...najis....kecuali orang yang berfikiran seperti umnobabi...memang lari dari menyokong PAS kerana mereka itu hanya makan upah sahaja yang pandai...hala ka...haram ka...belakang kira.

Nasi bungkus kasi , umnobabi juga kasi pangkah, rm2 kalu , undi umnobabi juga...itu macamlah orang umno...tau ka!
Anonymous said…
ABISTU..PAS kalah kat semua peti undi awam tu apa hal???jangan duk lihat salah org ..tengok salah diri dulu!!!