AHLI UMNO 2 JUTA ORANG, SEPARUHNYA HANTU

Umno boleh mendabik dada bahawa ahlinya mencecah 2 juta orang atau lebih. Namun kesahihan dakwaan mereka bahawa ahlinya seramai itu boleh dipertikaikan. Ini kerana Umno mencari ahlinya secara tangkap muat sehingga ada antara ahlinya sendiri tidak tahu bahawa mereka adalah ahli Umno. Jika mereka tahu sudah tentu mereka tidak 'kebuloq' untuk jadi ahli Umno sebuah parti rasuah yang jijik dan bobrok.
Yuran ahli-ahli Umno kebanyakan di bayar oleh individu tertentu untuk menunjukkan cawangannya ramai ahli. Ini digunakan untuk kepentingan politik pimpinan sesebuah cawangan.
Sebab itulah pada persidangan agung Umno yang berlangsung sekarang ada di kalangan perwakilan Umno yang meminta keahlian Umno diputihkan kerana menurutnya ramai ahli yang sudah meluat kepada Umno masih menjadi ahli Umno dari segi rekodnya.
Perwakilan dari Bayan Baru, Pulau Pinang, Ridwan Bakar menggesa pucuk pimpinan Umno menjalankan segera gerakan pemutihan senarai keahlian parti itu selaras dengan pindaan yang menghapuskan yuran tahunan dan digantikan dengan yuran keahlian seumur hidup.

Katanya, proses itu penting kerana mendakwa di bahagian beliau sendiri masih terdapat ahli PKR yang masih lagi disenaraikan sebagai ahli Umno.
Akhirnya Umno terpaksa mengaku bahawa ahlinya yang sebenar tidaklah seramai yang didakwa.

Comments