UMNO : SUSAHNYA MENCARI CALON BERSIH

Dr Mahathir menyarankan supaya Umno mencari calon bersih untuk diketengahkan mewakili BN pada Pilihanraya Kecil Bagan Pinang 11 Oktober ini.
Saya faham bahawa Mahathir menyindirkan Umno kerana akar umbi Umno di Teluk Kemang mahukan Isa Samad menjadi calon mereka. Samada benar atau tidak keputusan AJK Bahagian mahukan ISA bertanding tidaklah saya ketahui. Mungkin semua mereka telah dipengaruhi Isa.
Namun bagi amat sukar untuk Umno mencari calon yang benar-benar bersih kerana kebanyakan pimpinan mereka memang tidak bersih kerana Umno sendiri adalah parti yang tidak bersih penuh dengan rasuah dan penyelewengan. Maka bagaimana hendak mencari calon bersih.
Oleh kerana Umno tidak bersih dan penuh dengan kebejatan, maka Umno/BN ditolak sebanyak 7 kali pada pilihanraya kecil di Semenanjung sebelum ini.
Kali ini saya yakin jika tiada undi pos Umno/BN sudah pasti tersungkur dengan mudah.

Comments

Nangkubai said…
Umno tidak memerlukan ciri-ciri seorang calon yang AMANAH selama ini..Sebab itu dah takda calon yang benar-benar clean dalam parti melayu ni...

From : http://sendiri-mau-ingatlah.blogspot.com
mudz said…
Buh aje Kepala Lembu....jamin tak terlibat dengan mana-mana skandal...ni saja calon yang terbaik UMNO.
soneste said…
kepala lembu = khalid ibrahim...
Anonymous said…
Manakah lebih jahanam antara susah cari calon dengan calon yg hanya jadi kuda tunggangan DAP untuk hancurkan umat Islam/Melayu. Khalid Samad, Nizar jd idola DAP sebab mereka ni lebih DAP dari DAP, maka berbondonglah sokongan terutamanya yg ada akses internet menyokong golongan ini. Bukti, baca blog dan FB orang DAP. DAP nakkan lebih ramai orang sebegini. Mutaligat mungkin salah seorang calonnya. Apakah anda juga?