NAJIB 'SERANG' SELANGOR, ANWAR 'SERANG' TERENGGANU

Najib secara terang-terangan berkata Selangor mesti direbut kembali dari Pakatan Rakyat. Bagaimana caranya saya tidak pasti. Mungkin cara yang sama seperti yang mereka lakukan semasa merentap kuasa Kerajaan PR di Perak.
Semua orang tahu bahawa BN sememangnya tiada maruah dan sering membelakangkan undang-undang dalam apa juga tindakannya. Yang penting mereka mendokong 'aqidah' matlamat menghalalkan cara. Sebab itulah mereka tidak kisah dengan apa juga cara samada halal atau haram asalkan matlamat tercapai. Demokrasi dan Islam ditolak ketepi.
Menariknya kali ini, Najib berusaha keras untuk menumbangkan kerajaan PR di Selangor tetapi pada masa yang sama Anwar pula dilaporkan pernah berjumpa dengan ADUN Terengganu yang tidak puas hati kepada MB Terengganu Ahmad Said. Ada laporan menyebut ADUN tersebut mengugut untuk keluar dari Umno dan menyertai PKR. Ianya tidak mustahil.
Khabarnya 9 orang ADUN BN sedang berkira-kira untuk membuat kejutan. Jika mereka menyertai PKR dan bergabung dengan 8 orang ADUN PAS maka kerajaan PR Terengganu dapat dibentuk.
Namun bagi saya jika ianya menjadi kenyataan kerajaan tersebut pastinya kerajaan yang tidak kukuh dan longgar kerana ianya dianggotai oleh ADUN BN yang tidak puashati terhadap Ahmad Said bukannya tidak suka kepada prinsip dan kebobrokan BN. Bila-bila masa mereka boleh berubah.

Comments

toksagor said…
Tok setuju dengan pandangan MUTALIGAT. Kalaula benar penghijrahan Adun-Adun BN berkenaan terjadi, kerajaan baru yang ditubuhkan adalah akan merupakan sebuah kerajaan negeri yang lemah dan bukannya dari pilihan rakyat Terengganu semasa PRU12 yang lepas. BN telah menunjukkan belangnya di Perak, jangan PR ikut sama terlibat dan memburukkan nama baik PR. Biarlah kita bekerja keras dan menang pada PRU13 nanti. Amin
Anonymous said…
KO APE PEDULIK TOK SAGOR..KALO NAJIB BOLEH MAIN KOTOR KITA PUN BOLEH MAAA....JGN JADI BODOHLA TOK SAGOR...ORG NAK LOMPAT KE PARTI KITA..TERIMA JE