LARIAN MERDEKA DAP MERIAH

Larian Merdeka anjuran DAP Melaka yang diadakan mendapat sambutan yang hebat dari masyarakat setempat.Kira-kira 100 peserta dari pelbagai kaum mengambil bahagian dalam program tersebut yang bermula pada jam 8.00 pagi di mana ianya dimulakan dengan upacara pengibaran bendera di perkarangan Pejabat DAP Melaka di Lorong Pandan di sini Ahad lalu.

Program tersebut telah disertai oleh pelbagai lapisan masyarakat tanpa mengira bangsa, agama dan ideologi politik. Ia jelas menggambarkan perpaduan rakyat Malaysia yang amat cintakan negara.

Salah seorang peserta larian, Ahmad Bakhtiar Abdullah, 34 dari Bachang berkata beliau sangat gembira kerana dapat mengambil bahagian dalam acara larian tersebut.

"Ini julung kalinya saya menyertai larian kemerdekaan seperti ini dan lebih menarik kali ini saya mengikuti aktiviti sambutan kemerdekaan DAP".

"Kalau sebelum ini saya sering menyangka bahawa DAP adalah parti anti-kerajaan dan anti negara tetapi semua itu adalah tidak benar apabila hari ini pimpinan DAP sendiri turut sama menganjurkan acara sambutan kemerdekaan ini" tambah Ahmad Bakhtiar.

Sementara itu Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan Bukit Katil, Puhat Bedol mengucapkan tahniah atas inisiatif DAP Melaka yang mengadakan program ini yang dapat menaikkan semangat cintakan negara.

"Kami Pemuda PAS sama-sama menyertai program ini bagi menunjukkan sokongan padu kami kepada negara dalam menghadapi apa juga masalah".

"Pemuda PAS juga sentiasa komited untuk bersama DAP dalam program-program sebegini demi dan program-program lain, kami sentiasa bergerak secara bersama dalam usaha untuk mendekati rakyat" tambah Puhat yang turut sama menyertai larian tersebut.

Turut hadir pada program tersebut ialah Pengerusi DAP Melaka, YB Goh Leong San, ADUN Bachang YB Lim Jak Wong, ADUN Ayer Keroh, YB Khoo Poay Tiong, ADUN Bandar Hilir YB Tey Kok Kiew, AJK Dewan Pemuda PAS Kawasan Bukit Katil, Khairul Che Salleh dan beberapa pimpinan DAP dan PAS setempat.

Comments

Sayang PR said…
Salam Bro,

Asyik PAS-DAP jer.. PKR tak join sekali ke.. abis kata Pakatan Rakyat??