KENA TANGKAP MAKAN DADAH : JAUHI PEMUDA UMNO

Bukan semua pemimpin pemuda Umno yang terlibat dengan dadah, dedah, rasuah dan sebagainya. Tetapi kalau pemimpin pemuda peringkat bahagian pun terlibat dengan dadah macamana dengan pemimpin di peringkat cawangan dan ahli pemuda Umno sendiri.
Diharapkan Umno dapat mentarbiahkan pemimpin pemudanya supaya jangan MAKAN RASUAH dan MAKAN DADAH.
Puteri Umno dan Wanita Umno pula diharapkan dapat tarbiah ahlinya supaya jangan DEDAH dan GODA.
Media melaporkan bahawa Polis menahan dua orang pemimpin Pemuda Umno bahagian setelah disyaki mengambil dadah dalam satu serbuan di sebuah rumah di Kampung Tengah, Kijal, Terengganu malam tadi.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Negeri Supt Roslan Abdul Wahid berkata, kedua-duanya yang berumur 41 tahun itu, merupakan antara 74 orang yang diberkas dalam Ops Sepadu yang dijalankan oleh jabatan berkenaan dengan kerjasama Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dungun dan Kemaman.
"Seorang daripada mereka ditahan di ruang tamu di rumah tersebut pada pukul 9 malam, manakala seorang lagi ditahan bersama abangnya dalam sebuah bilik di rumah yang sama. "Kita merampas satu tiub straw yang mengandungi dadah jenis heroin daripada seorang daripada mereka," katanya kepada Bernama hari ini.
Beliau berkata pemeriksaan air kencing yang dijalankan mendapati ketiga-tiga mereka positif dadah.Seorang daripada mereka kemudian dilepaskan dengan jaminan polis setelah kenyataan diambil manakala seorang lagi bersama abangnya telah dibawa ke Mahkamah Majistret Kemaman sebelum dilepaskan dengan jaminan RM3,000 seorang.
Operasi itu dijalankan oleh 100 anggota dan pegawai dari cawangan narkotik di kawasan-kawasan panas di daerah Dungun dan Kemaman dalam usaha untuk membersihkan kawasan berkenaan daripada kegiatan pengedaran dan penagihan dadah.

Comments

Anonymous said…
anak siapa yang di penjara di kedah kerana dadah ???

lu pikir la sendiri
Anonymous said…
HMMM...HALO SOFI...KO NI KALO BERCAKAP..MACAM MELUDAH KE LANGIT..BENGONGLA KO..KAT KAMPUNG AKU..MAJORITI PENAGIH, PENGANNGUUR DAN YANG X SEKOLAH ADALAH DARI ANAK-ANAK PEMIMPIN PAS..
HHMMMM...
ANAK MAHFUZ OMAR YANG KAT PENJARA KEDAH TU KO XNAK KOMEN KE?
LAHABAU LE KO...
Rohaifi Azri said…
iman tak dapat diwarisi
dari seorang ayah yang bertaqwa
ia tak dapat dijual-beli
ia tiada di tepian pantai

walau apa pun caranya jua
engkau mendaki gunung yang tinggi
engkau merentas lautan api
namun tak dapat jua dimiliki

jika tidak kembali pada Allah...
-sebahagian lirik lagu RAIHAN-

kenapa nak bangkitkan 'anak' yang ditangkap. Umno ni memang emosional. Biarlah kalau dah anak yang ditangkap, jangan bapaknya selaku pemimpin di Kedah tu plak yang kene tangkap.

Ini persoalan 'Pemimpin' PEMUDA UMNO yang ditangkap. Bukannya cerita ANAK PEMIMPIN PEMUDA UMNO!!!

UMNO BODOH!!!
Rohaifi Azri said…
ko tu yg bodoh bahlol wahai barua UMNO!

Kitorang xpenah pun kisah tentang perlakuan buruk anak-anak pemimpin UMNO!!!

Yang kitorang bicarakan di sini adalah tentang perangai hodoh PIMPINAN korang.

Bukannya kitorang kat sini memperkatakan tentang buruk-laku anak-anak pimpinan UMNO. Korang ni dahlah bodoh, bahlol + bengong plak tu.

Lain kali jgn la emosional sangat, baca elok2 dulu apa yg brp. Sofi kita ni catatkan.

Lagipun buat ape korang nak bela pemimpin yg makan dadah? Lu pikirla sendiri walaupun dengan kepala lutut sekalipun korang berpikir!!!

BACA ELOK2 NI UMNO BODOH!!!
Media melaporkan bahawa Polis menahan dua orang pemimpin Pemuda Umno bahagian setelah disyaki mengambil dadah dalam satu serbuan di sebuah rumah di Kampung Tengah, Kijal, Terengganu malam tadi

ADA KE DISEBUT PASAL ANAK?
BODO PUNYA OLANG!!!
Anonymous said…
KO LA BODOH DAN BENGONG WAHAI EZRI THE LEGEND BAJANG DAN BABI...KO YANG EMOSIONAL WAHAI EZRI BABI...KO INGAT PEMUDA UMNO JE KE TAIK DADAH WAHAI EZRI BABI..PEMUDA PAS PUN ADA TAIK DADAH WAHAI EZRI BABI..AZRI BABI...PEMUDA PAS PUN BANYAK TERLIBAT DALAM MAKSIAT DAN MASALAH SOSIAL WAHAI EZRI BABI..WAHAI AZRI BABI BARUA DAP, PKR DAN PAS...MUKA MACAM BABI BAPOK ADA HATI NAK KATA ORG BARUA...BLAAAH LA LU WAHAI EZRI BABI..KAWAN LA LU NGAN BABI...OINK..OINKKK...OINNK
toksagor said…
Anony, ko ni rupa-rupa seperti tin kosong je. Cakap tak de isi. Sofi cerita bab Pemimpin Pemuda UMNO Bahagian, dia cerita tentang anak pemimpin Pas pulak..Nak komen tolong la fikir masak masak dulu.. Jadi ko mengaku gak Pemimpin Pemuda UMNO ada taik dadah.. dan ko kata PEMUDA PAS PUN ADA TAIK DADAH..XXX...PEMUDA PAS PUN BANYAK TERLIBAT DALAM MAKSIAT DAN MASALAH SOSIAL. Jadi tolong bagitahu surat khabar mana yang siarkan, bila tarikhnya. Cakap tu biar ada faktanya seperti si Sofi tu..ada faham ka.. lu fikirla sendiri..
Bila dah jadi barua UMNO..langsung tak boleh fikir sewaras-warasnya.
Sesiapa yang tagih dadah , sila jauhi daripada nya , tak kira munkee itu ialah dari Pas , umno , mic atau mana-mana.

Dadah berbahaya dibawa masok sebab ada rasuah. Tanpa rasuah , dadah tak dapat di bawa masok ke Malaysia dengan begitu senang dan dengan banyak.
Kebanyakan remaja bermula dengan hisap rokok , hisap gam , lepas tu naik pangkat sedut ganja , heroin , pil khayal extasi , erimin ,syabu dan macham macham lagi.
Untuk lepas stim , mereka jadi bohsia , merempit , lumba kereta , curi dan macham -macham jenis jenayah.

Baca buku quran tak stim , hisap gam stim best.Ini lah problem dunia sekarang.
Pihak sekolah dan ibu bapa perlu main peranan .
Mampuskan rasuah dulu.
Toksagor said…
Tok respect sama tuan Khun Pa yang concern tentang nasib bangsa Melayu dan pegangan islam mereka. Khun Pa juga Tok lihat banyak pengetahuan tentang dadah dan amat memerhatikan perkembangan remaja melayu Malaysia. Tahniah..
Anonymous said…
TOK SAGOR...LU NNGAN SOFI BARUA SAPA? BUKAN BARUA PR KA?...MEMANG HANG BARUA PR..AWATNYA BILA PEMUDA UMNO KENA TANGKAP ISAP DADAH...LAJU JA HANGPA HANTAM UMNO...HANG SEDAK ATAU X BUAT2 XSEDAK YANG ANAK MAHFUZ TU KAKI ISAP GAK...DOK PENJARA KEDAH NU..AWAT HNAG X BISING...
PATUTNYA SOFI NGAN HANG YANG TENGIN NI WAT TAJUK LAGU NI " KENA TANGKAP MAKAN DADAH: JAUHI PEMIMPIN PAS YANG X RETI DIDIK ANAK "...BOOOOOOODOOO....
TAPI NAK WAT CAMNA HANGPA NI MEMANG BARUA PR...SALAH ORG NAMPAK TAPI KALO KENA KAT BATANG HIDUNG SENDIRI HANGPA WAT2 BUTA...
copot said…
Pas sial LAKNATULLAH... cakap tak serupa bikin. perangai mengalahan yahudi. kan ke sial namanya tu. nik najis? eh, nik ajis?? cakap mcm keling pariah... termuntah aku dgn org tua tu. alim ulamak kunun... piiiraaaaahhhhh!!!!
toksagor said…
copot, sabaq la.. tak baik hang kat lagu tu.. kalau mende tu tak betol ia akan berbalik ke muka hang..semoga Allah menyedarkan hang..Amin..
Unknown said…
aku tengok je lah anon tulis.. jenis manusia bodoh macam ni susah nak diajar... bodoh.. ko taknak pertikai ke anak nabi Nuh dan isteri nabi nuh pun masuk neraka??? Isteri nabi ayub yang tinggalkan dia disaat dia menderita sakit?? Dan datuk saudara nabi Muhamad sendiri yang tidak peluk Islam??? Ini salah nabi ke?? nabi ke yang bangangg??? Nabi ke yang bodoh??? hah bahlol???

Iman ini tidak boleh diwarisii.. kalo anak yang buat sial itu bukann salah bapak.. sbb itu ada istilah mukallaff.. seseorang yang terbeban dengan bebanan kewajipan yang diwajibkan keatasnya setelah dia baligh.. dah sampai seruu.. dah sampai ajarann.. tapi dah dia taknak nak salah bapak ke?? nak salah nabi ke??? nak kata nabi Ayub nabi muhamad nabi Nuh tu bangang ke???..

woi bodoh.. lu cakap pakai otak laa...kalo anakk pemimpinn umno yang perangai macam dajall pun aku tak kisahh.. sbb anak diaa.. tapi kalo pemimpin umno tu sendiri pernagai macam haram hisap dadah ko ingat layak ke jadi pemimpin bahlol??

Jenis barua UMNO ni sampaii mampus pun jadi bahlol jadi penjilatt.. otak ada tapi letak kat bontot najibb..

dah si kawan cakap iman takleh diwarisi,, so paham paham la bangaall.. si Sofi pertikai pemimpin tu bukan anak dia.. yang ko melenting apahal??

barua baruaa.. dasar barua penjilat bontot najib...
Anonymous said…
' KASI' HANG MEMANG DASAR PENJILAT BONTOT ANWAR, LIM KIT SIANG DAN KARPAL...HANGPA YANG X SEDAK YANG HANPA SEBENARNYA PENJILAT TEGAR BONTOT2 PEMIMPIN HANGPA...PEMIMPIN YANG PANDAI BUAT JANJI JA..TAPI APA HANGPA DAPAT...BN MASIH MEMERINTAH...PEMIMPIN KORANG JADI MACAM ANJING MENYALAK BUKIT..BN XDA KESAN APA PUN...KESIAN AKU TENGOK PENYOKONG YANG BEBAL MACAM HANPA NI...ASYIK KENA KENCING JA..DAH LA BODOH, BEBAL, BENGAP...XPALA SOKONGLA PEMIMPIN HANPA TU...SOKONG...
HELLO PENYOKONG2 PR YANG BEBAL DALAM BLOG NI...JANGAN PERASANLA PARTI HANPA TU JADI PILIHAN RAKYAT...KALO PILIHAN RAKYAT LA NI HAMPA X JADI PEMBANGKANG...CUBA TANYA PEMMIPIN PENJUB HANGPA TU..BILA DIA NAK JADI PM...' ROAD TO PUTRAJAYA ' KONON...DAH KENA TIPU MACAM TU PUN HAMPA BOLEH PECAYA LAGI NGAN MAT JUBO TU...PUIIIII HINA BBETUL LA HANMPA NI...ANJING KURAP NGAN BABI HUTAN PUN X HINA MACAM HANGPA NI TAU....
Rohaifi Azri said…
ALHAMDULILLAH... Semoga barua-barua UMNO ni lebih berfikir berlandaskan iman sebelum bercakap.

Saudara KASI, anda dah 'kasi' pukul habis pada pencacai UMNO ni, syukran...
Rohaifi Azri said…
biarkan BARUA-BARUA UMNO-BN ni menyalak, meroyan. Jangan pedulikan sangat.

TUNGGU PILIHANRAYA UMUM SETERUSNYA!!! BARU hang tau langit tu tinggi ke rendah...
Anonymous said…
alaaa...bagi berapa banyak pun wahai pencacai2 PR korang ingat org BN takut ka...xdak kesan la labu!!....hanpa menyalak la macam mana pun BN dok macam tu gak...macamla korang tu kuat sgt..sesama sendiri pun dah sependapat ada hati nak ttewaskan BN...lupakanla wahai ezry muka macam bapok....ko jadi assistant anwar layaknya...muka macam ko ni anwar suka tau...
aku dah tau langit tu tinggi ke rendah...xpayah la nak aja org2 BN
Rohaifi Azri said…
Alhamdulillah atas kurniaan Allah. Xbaik menghina ciptaan Tuhan bro.

Susah yea nak tarbiah org UMNO ni. Nak buat camane, geng LEMBU...
alahaiiii...
toksagor said…
Anony tu boleh dikatakan sebagai UMNO totok. Tak kira benar salah UMNO tu., tak kira untung rugi sokong UMNO/BN, tak kira HAK atau batil perjuangan UMNO itu.. hatinya dah hitam legam dengan cap UMNO, darahnya biru mcm UMNO.. Anony tak kira kemana UMNO nak bawa dia..akhirat nya di mana? moga Allah mengampuni beliau dan tunjukkan jalan yang benar..amin
Unknown said…
bodoh betul mamat anonn nii.. skrangg dok cakap pasal pemimpin umno makann dadah rasuah yang ko cakap anjing menyalak bukit apasal??? hahahaha.. memang suka tukar topik la lu bebb.. lu terlepas dari forum MyKMu.net ka ??? gaya lu tulis sebijik macam forumerr di sana yg sukar tukar topik dan berhujah macam budakk darjah 3...kahkahkah...

HELLO PENYOKONG2 BN YANG BEBAL DALAM BLOG NI (Aku tiru ayatt ko..kahkahkah) .. kami tak perlu kata PR tu jadi pilihan rakyat... PrK di semenanjungg pun dahh tunjukk siapa yang jadi pilihan rakyatt..kahkahkahh..Lu akal singkat lu letakk mana?? Ada calon BN menang>?? kahkahkahhh...

woi forumer MyKMu.net .. Ko blah la beb.. lu lagi komen lagi memalukan muka lu kat khalayak ni.. dan kalo ko berani register la nick lu baiii.. apa barang pakai Anon Anon.. lu kecut ka?? kahkahakah.. Kahak betul la luuu..
Rohaifi Azri said…
insyaAllah, semoga Allah memberikan kita kemenangan di Bagan Pinang walaupun BN gah di sana bersandarkan sokongan SPR melalui undi POS.