Dewan Pemuda raikan anak-anak menjelang hari lebaran

Dewan Pemuda PAS Kawasan Bukit Katil meraikan kira-kira 35 orang anak yatim dan keluarga mereka pada majlis penyampaian sumbangan hari raya Sabtu lalu.

Program anjuran bersama dengan PAS Cawangan Taman Cempaka tersebut mendapat sambutan yang amat menggalakkan.

Selain dari sumbangan dari Dewan Pemuda, anak-anak yatim juga menerima sumbangan ikhlas dari orang perseorangan dan pihak swasta yang sudi menyumbangkan infak melalui Dewan Pemuda PAS Kawasan Bukit Katil.

Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan, Puhat Bedol berkata sumbangan tersebut sedikit sebanyak dapat meringankan beban anak-anak yatim dan keluarga mereka bagi menyambut Hari Raya Aidil Fitri beberapa hari lagi.

“Anak-anak yatim diberikan sumbangan berupa duit raya yang berjumlah kira-kira RM100 seorang, kuih-kuih dan lain-lain barangan”.

“Bagi pihak Dewan Pemuda saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua penyumbang moga-moga mereka semua akan mendapat balasan dari Allah S.W.T dan segalanya dikira sebagai amalan mulia khususnya di bulan Ramadhan ini” kata Puhat.

Puhat berkata program ini akan diteruskan dari masa ke semasa tidak mengira masa dan keadaan.
“Kita akan hulurkan bantuan jika kita mempunyai dana dan sumbangan dari orang ramai. Kita faham anak-anak yatim dan rakyat yang susah mesti sentiasa di bela oleh semua pihak”

“Tidak ada gunanya kita hidup senang lenang dan penuh nikmat tetapi orang-orang susah dan bernasib malang disekeliling kita diabaikan”.

Sementara itu Timbalan Yang Dipertua PAS Kawasan Bukit Katil, Haji Ali Sharif dalam kenyataannya memgucapkan tahniah diatas keprihatinan dan kesungguhan Dewan Pemuda menggerakkan program kebajikan seumpama ini.

“Program sebegini mesti diteruskan dari masa ke semasa kerana kita yakin masih ramai lagi rakyat di negeri Melaka dan kawasan BUkit Katil ini yang susah dan perlukan bantuan”.

“PAS mesti berusaha sedaya upaya dengan sedikit kemampuan yang ada bagi meringankan beban mereka ini” ujar Haji Ali ketika ditemui pada majlis tersebut.


Program meraikan anak yatim tersebut dimulakan dengan tazkirah dan ucapan pimpinan PAS Kawasan. Seterusnya anak-anak yatim menerima sumbangan dan berbuka puasa dan diakhiri dengan solat tarawikh. Program tersebut diserikan lagi dengan kehadiran ADUN Ayer Keroh, YB Khoo Poay Tiong dan pimpinan PAS Kawasan dan dewan-dewan.

Comments