BERAHIM ALI : MEMANG DARI DULU SAYA TAK SETUJU

Sewaktu nama Ibrahim Ali diumumkan sebagai calon PAS untuk Parlimen Pasir Mas menjelang Pilihanraya Umum 2008 dahulu, saua memang tidak setuju. Tapi apakan daya saya hanya ahli biasa PAS apatah lagi bukan orang Kelantan pun.
Walaupun keputusan PAS Kelantan meletakkan Ibrahim Ali sebagai calon ada strategi politik namun bagi saya keputusan itu adalah silap. Berahim sendiri bukannya mempunyai pengaruh yang kuat. Malah tewas teruk pada Pilihanraya Kecil Pengkalan Pasir sebelum itu.
Kini Berahim mula menunjukkan sifat semulajadi beliau iaitu lupa diri dan suka lawan taukeh tak tentu pasal.
Berahim tidak mengira siapa, dia belasah tanpa usul periksa.
Saya menyokong desakan yang dibuat oleh Tok Guru Nik Aziz supaya Berahim letak jawatan.

Comments

toksagor said…
Berahim Ali memang pandai berkata-kata semasa mumujuk Pas untuk membenarkan beliau bertanding mengunakan tiket Pas. Tapi sememangnya beliau cuma berpur-pura dan lembut gigi dari lidah. Maka pemimpin Pas yang tergoda dengan pujukan rayu beliau tak sampai hari lalu membenarkan beliau bertanding atas tiket Pas. Pemimpin Pas ini bukannya tamak nak bertanding sangat, cuma si Katak ini saja yang beriya-iya sangat demi Islam dan Melayu kata katak itu..Kini katak itu telah menjadi biawak hidup yang perlu digendong oleh Pas.