BAGAN PINANG : KALAU ANAK JANTAN HAPUSKAN UNDI POS

Sahabat saya dengan selamba memberikan komentarnya berkenaan Pilihanraya Kecil DUN Bagan Pinang.
"Kalau anak jantan dan berani ayuh hapuskan undi pos biarkan pasukan keselamatan menjadi pengundi biasa bukan pos".
"Kalau tidak lakukan demikian maknanya BN tidak berani berdepan dengan rakyat secara telus" kata Hamid ketika diminta memberikan komennya.
Hamid, 40 merupakan penyokong tegar PAS yang sejak dari dahulu tidak pernah mengundi BN. Katanya, jika undi Pos tidak dihapuskan di Bagan Pinang ini lebih baik PAS dan PR boikot pilihanraya kecil ini.
"Jangan habiskan tenaga dan wang ringgit sebab BN awal-awal lagi dah dapat lebih dari 4,000 undi".
"Lebih baik bagi BN menang percuma, apa salahnya kita dah menang 7-0 kan" kata Hamid.

Comments

TEKONG DARAT said…
cuba laa...
undi pos dah senjata Bn...
rakyat adalah kekuatan kita...
takkan tak biasa menang majoriti lebih 5k
Anonymous said…
Kita lawan dulu dan terus beri kesedaran kepada anggota tentera supaya tahu hak mereka tidak bolih di ganggu gugat.
Kita wujudkan satu sekretariat pengaduan untuk membuka ruang kepada anggota tentera sekira nya mereka di ugat olih pehak atasan mereka dan teruskan usaha supaya anggota tentera di beri hak mengundi sama seperti rakyat biasa tanpa di buat pengasingkan di kem kem tertentu. Apa yang berlaku sekarang adalah amat tidak adil kepada anggota tentera malahan rata rata mereka takut kerana setiap kertas undi mereka di sertai sekeping borang yang merekodkan nama, no tentera dan unit. Kita juga mesti mempersoalkan sekira nya kertas undi tersebut di sertakan dengan borang tersebut, apakah ia sah di sisi undang undang.
Tentera terutama nya mereka di peringkat bawahan memerlukan perlindungan walau pun mereka majoriti tetapi di kuasai dan di tindas olih minoriti yang berkepentingan di atas mereka.
Mulakan tiupan semboyan lagu kesedaran bahawa anggota tentera punya hak dan mereka bukan robot dan masa depan mereka mesti di perbaiki. mereka mesti di sedari untuk menjadi tentera abad 21 yang berhak menentukan arah tuju negara masa depan dan tidak mudah di ganggu gugat dan mungkin sebagai persiapan mereka juga di sediakan sekumpulan peguam yang bersedia memberi khidmat guaman untuk mengelakkan mereka di inayai. Canangkan kepada mereka bahawa pehak Pakatan bersedia memastikan mereka tidak di inayai, INSYALLAH kita akan berjaya.generalretired.
Anonymous said…
kalau mcm tu awal2 lg bn da dpt undi bonus sbnyak 4 ribu lbh? oiii bnyak nyeEERRrr!!!!!.. huh bijak lah bn menipu. bijak d dunia tp laknat di akhirat. SEBAB MENIPU RAYKAT bn d timpa bala lepas satu satu. Nak menang mudah jer saya blh bg beberapa tips cara nak menang. jgan buat rakyat marah,spr sprm pdrm biar adil. lapuarn akhbar jgn berat sebelah,jgn putar belit kenyataan untuk kpntingan bn. pemimpin bn khas nya umno jgn celupar, jgn ckap besar. skrng ni setahu saya ramai kalangan ahli umno sendiri dah mula benci pada umno. kalau marah blh tahan lg. tapi bila dah benci susah nak pulih. YANG PALING RAKYAT BENCI BILA TNGOK BERITA TV3. Saja suka2 saya buat public opinion secara random, HMPIR SERATUS PERATUS ORANG TAK SUKA BERITA TV3..ramai yang luahkan rasa benci...
Anonymous said…
Adakah PAS akan hapuskan undi pos jika memerintah Malaysia?
tendang said…
pas cakap je. mcm sial.
Anonymous said…
Saudara Sofi,
PR dah tau pr akan kalah di bagan pinang. jadi ckp lah yg bukan2 ttg undi pos sampai tahap kasi bn menang free. Kenapa kena bagi bn menang free? kan korang nak tunjuk sokongan rakyat pada pr, jadi tunjukkan kehebatan pr dgn memenangi semua prk.
Jangan ada alasan!!!

Anon 1:11,
Akhbar pr pun berat sebelah juga. Takde cerita kebaikan org bn. tak pernah walau sekali pun. Tv online pun sama gak. Adalah tdk adil mengatakan rakyat benci tgk tv3. contoh mudah, klu pergi kedai mamak pukul 8.00pm, hampir semua mata bertumpu ke kaca tv mengikuti buletin utama. Mamak pun pasang tv3. dia tak pasang astro awani, tv1, tv2 ntv7 atau berita dari mana2 saluran tv yg lain.
Fakta saudara mengatakan 'hampir seratus peratus orang tak suka berita tv3' adalah salah sama sekali. Kalau yg suka tu org pas, pkr,dap je.

Anon 4:00
PR akan hapuskan undi pos jika mereka memerintah tetapi peti undi/pengundi hantu akan muncul..
Alaa... apa yg bn dah buat mereka pun dah tau buat. Kebanyakan org PR ni pun adalah serpih2 bn juga.

Klu bn makan duit haram, mereka pun makan duit haram juga. Dah sebati dalam darah daging dan keturunan mereka. Macamana busuk hati pemimpin bn, begitu jugalah mereka. Ini kerana kejahatan itu mereka telah warisi sejak sekian lama. Bezanya skrg, BN @ PR?. Beza pada nama shj...
Anonymous said…
Dey, tak payahlah nak cerita undi pos pulak!!!..

prk sebelum ni pun ada undi pos, tapi korang tak kecoh pun!!!
toksahlah ckp korang tak kisah sbb undi pos sblm ni sikit, tak effect pun.Kali ni byk jadi korang kena kisah... ye ke???????

Ckp jelah, korang YAKIN TAK BOLEH MENANG. habis cerita!!