ADUN UMNO TERENGGANU LOMPAT PARTI?

Semakin hari semakin panas isu ADUN Umno Terengganu hendak melompat parti. Krisis berpanjangan antara Ahmad Said dan Derih Jusoh dilihat sudah sampai ke kemuncak apabila ada sebilangan ADUN yang mula berjinak-jinak dengan PR.

Sudah bukan menjadi rahsia lagi bahawa memang ada ADUN yang berani bersembang tentang lompat parti. Namun begitu sehingga kini semua mereka masih takut dan tidak berani.

Bukan senang untuk lompat parti. Masuk PR bermakna mereka akan kehilangan segala-galanya,antaranya :-

1) Projek
2) Wang Peruntukan ADUN berjumlah ratusan ribu
3) Duit dari pelbagai sumber
4) Tidak boleh bermewah-mewah
5) Kena meninggalkan segala perangai tak elok dan tak baik

dan macam-macam lagi...

Namun bagi saya ada baiknya mereka meninggalkan Umno/BN pada bulan puasa ini kerana saya yakin mereka juga sedar bahawa Umno/BN adalah sebuah parti yang sudah rosak dan tidak sesuai untuk dijadikan wasilah untuk perjuangan menegakkan Islam dan keadilan.

Comments

Anonymous said…
Salam Bro,

Bagi aku, lebih baik mereka tak payah masuk PR. Takut nanti dia lompat balik masuk umeno/bn. mereka semua tu adun RM. Bahaya maaa...
Pemburu Syahid said…
Aku sokong. Jangan layan puak puak lompat nih. Lompat BN-PR ke PR-BN ke, sama jer hina.
Anonymous said…
Jngn layan sangat , semua buat lawak je.Tak payah le tulis isu depa nak lompat. Itu semua akan menyebabkan saham mereka naik je. Sapa yang untung sebenarnya. Nak raya le katakan. Kalau nak lompat biar jadi anak jantan letak jawatan lepas lompat.
Anonymous said…
WOI BODOLA KORANG..BIARLA DIORANG LOMPAT..UNTUNG PADA KITA MAA...DIAORANG DAH TOLAK UMNO..BAGUSLA TU...KITA BOLEH BENTUK KERAJAAN BARU KAT TRENGGANU...DIOARANG PUN BUKANNYA TERUK SNAGT.
Anonymous said…
Bagus jugek ye kalau adun tu lompat ...bolehlah PR tubuh kerajaan baru...Agaknyelah lepaih tu tak de la lagi kes rampas kuasa kat Perak...Semua dah jadi halal....
Orang lain buat tak leh...tapi sendiri dok mengharap jadi cam tu.....