PERMATANG PASIR : BN KECUNDANG DI HARI PENAMAAN CALON

BN awal-awal lagi kecundang iaitu pada hari penamaan calon hari ini. Beberapa fakta yang dapat dilihat hari ini di mana BN jelas tidak bersemangat untuk merampas kerusi PR di DUN Permatang Pasir ini.

1) Jumlah penyokong BN yang hadir mengiringi calon mereka hanyalah kira-kira 1,000 orang malah ada yang menaksirkan bahawa hanya kira-kira 800 orang berbanding penyokong PR yang berjumlah kira-kira 8,000 orang.

2) Presiden Umno dan pimpinan BN yang lain tidak hadir mengiringi calon mereka sedangkan di pihak PR semua pimpinan utama hadir. Ini melambangkan kesepaduan gerakerja dan fikiran lebih mantap dalam PR

3) Pemilihan calon BN yang tidak tepat menyebabkan ramai penyokong Umno/BN tidak mahu berkerja bersungguh-sungguh. Malah calon BN juga menghadapi masalah dalam kerjayanya apabila di senarai hitam oleh Bar Council.

4) Perbalahan dalam Umno Bahagian Permatang Pauh masih belum reda sehingga menjejaskan perpaduan dan gerakerja pilihanraya DUN Permatang Pasir ini. Ianya jelas terbukti apabila tidak ramai penyokong yang mengiringi calon BN pagi ini.

Comments

lofees said…
Pas je la yg baik. penyokong pas je la yang ramai (walaupun kedatangan lebih sikit drp 500).
Anonymous said…
hehehe...biarla lofees...kalo itu dah kata kemenangan bagi biarlah...dia ngan bn memang menang dalam segala aspek...tapi ngan parti biaDAP...tersungkur macam biawak kene langgar...penakut..pegecut..lagi teruk tok guru yang diorang agung2kan tu....menyokong perbuatan ahli biaDAP ni menghina ISLAM....
Anonymous said…
realiti hari ini UBN hanya gah dalam TV,Radio dan akhbar saja. Rakyat yang benar-benar faham kelintong mereka dah jemu dan muak!!!
Anonymous said…
aku pun dah jemu dan muak tengok perangai pak lebai PAS yang makin lama makin tunduk ngan DAP...dah la dalam pakatan parti yang tercorot...parti yang terlemah...macam laki mati pucuk...lesu...mampusla korang ngan DAP...melayu PAS melayu pelacur...xde maruah...sanggup jual mruah bangsa dan agama pada bangsa lain demi meraih kemenangan politik...ngan UMNO belagak macam ayam jantan ngan DAP kornag jadi macam pondan....puiiii...