PAS MENANG DENGAN MAJORITI LEBIH 5,000 UNDI ?

Angin bertiup kencang bahawa PAS menang dengan majoriti besar 5,000 undi. Apa faktor yang menyebabkan keyakinan begitu tinggi tidak dapat saya pastikan.
Namun begitu dipihak BN memang mereka tidak menjangka mereka akan menang sebaliknya mereka berusaha untuk mengurangkan majoriti PAS.
Petugas-petugas PAS masih terus bersemangat berkumpul berhampiran tempat pembuangan undi di semua peti undi sementara penyokong BN sudah lama lengang meninggalkan kawasan tersebut.

Dari sumber dalaman PAS, diberitakan hampir semua pengundi PAS sudahpun keluar mengundi kecuali beberapa orang pengundi luar yang tidak pulang. Petugas-petugas PAS dan PR sedang bertungkus lumus mencari pengundi mereka yang belum membuang undi dengan menjejaki mereka ke rumah masing-masing atau pun membuat panggilan telefon kepada waris mereka supaya turun mengundi kerana masa tinggal 30 minit lagi.
Dengan usaha gigih dan istiqamah ini ramai yang menjangkakan PAS akan mempertahankan kerusi DUN Permatang Pasir ini dengan majoriti yang sama atau lebih sebagaimana PRU 2008 lalu.

Comments