ISU SYURGA : UMNO/BN TAKUT KENA SAMAN

Nampaknya sehari dua ini Umno/BN sudah takut untuk memfitnah Tok Guru Nik Aziz dalam isu syurga. Ini kerana Tok Guru telah memberi amaran supaya mereka memohon maaf jika tidak mereka akan diseret ke mahkamah.

Jelas sekali isu ini tidak lagi dibangkitkan di dalam media elektronik dan cetak. Umno/BN ini memang suka memfitnah membabi buta tanpa usul periksa. Asalkan ianya memberikan sedikit keuntungan politik kepada mereka maka ianya akan digunakan.
Namun Umno/BN tidak sedar bahawa isu ini sebenarnya tidak memberi bekas kepada pengundi Permatang Pasir kerana ianya adalah isu lama yang di'recycle' kembali bila tiba musim pilihanraya.
Saya yakin apa juga isu yang dimainkan oleh Umno/BN ianya akan memakan diri sendiri termasuk isu ADUN Lunas keluar parti dan isu syurga ini.
Laporan serangan yang dikira fitnah tiga media pro Umno ke atas peribadi Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat akhirnya berhenti, apabila Mursyidul Am PAS itu mengambil tindakan undang-undang ke atas ketiga-tiganya.
Harakahdaily semalam melaporkan bahawa Penasihat Undang-Undang PAS Mohamed Hanipa Maidin menjelaskan Tok Guru Nik Aziz mahu ketiga-tiga media terbabit menarik semula kenyataan 'isu Surga dan Islam Palestin' serta memohon maaf secara terbuka dalam masa tujuh hari kepada anak guamannya itu; sekiranya tidak mahu saman itu diteruskan.

Masa yang diberikan adalah prosedur biasa dalam perundangan dan Hanipa menjelaskan bahawa tuntutan guamannya itu tidak terikat pada masa pilihanraya kecil Permatang Pasir; iaitu sehingga 25 Ogos depan.

Comments

epeth said…
ko tak baca dalam berita harian ari ni?? ko ingat diorg tu takut nak bongkar kebenaran mengenai kekalutan dan kesalahan nik ajis tu... ko silap la wei..