HIMPUNAN ISA : DISIASAT SEHINGGA 15 JAM TANPA MAKAN MINUM

Seorang awam yang ditahan Polis pada pagi Sabtu di Ayer Keroh telah disoal siasat selama hampir 15 jam tanpa di beri makan dan minum.
Beliau yang mengidap penyakit jantung hairan mengapa beliau ditahan sedangkan jarak tempat demonstrasi dan Ayer Keroh adalah kira-kira 160 km. Turut ditahan bersama beliau ialah 2 lagi rakannya.
Pada mulanya mereka di tahan di Ayer Keroh kemudiannya di bawa ke Ibu Pejabat Daerah Polis Alor Gajah. Siasatan dijalankan oleh kira-kira 9 anggota.
"Nasib baik saya tidak mati di Balai Polis itu kalau tidak sudah tentu lain ceritanya"
"Biasanya saya akan pitam dan pengsan jika tidak makan namun Alhamdulillah kali ini saya dapat bertahan" katanya.
Beliau yang tidak mahu namanya disiarkan menjelaskan bahawa dirinya mengidap sakit jantung yang amat kronik dan sedang menunggu untuk dibedah di Institut Jantung Negara (IJN) hujung bulan ini.

Sebelum ini beliau telah 2 kali dimasukkan ke Hospital Besar Melaka setelah pengsan di rumah beliau. Doktor menasihat beliau menjalani pembedahan terhadap jatungnya.

Comments

Anonymous said…
Padan dengan muke .. hidup demo
PAS-PKR-DAPigs said…
Kalangan anak muda hari ini tidak tahu kekejaman 'komunis' terhadap melayu/Islam setelah tamat pemerintahan Jepun dan sebelum kemasukan semula kuasa British di Tanah Melayu.

Pada masa itu 'komunis' dapat memerintah lebih kurang seminggu sahaja - tetapi tahukah anak2 muda hari ini berapa ramai 'komunis' ini telah membunuh melayu/Islam yang tidak berdosa - itu baru dapat kuasa seminggu, kalau sebulan? setahun? bagaimana.

Yang saya tahu di Sg Manik sahaja melayu(Banjar) yang berani melawan dan berperang sabil dengan komunis ini.

Hari ini, PAS dan PKR bersengkokol pula dengan 'anak-cucu komunis' ini.

Sekarang ramai pula melayu/Islam yang mahu hapuskan ISA yang telah berjaya mengawal kegiatan 'komunis'.

'Anak-cucu komunis' ini akan bersorak gembira jika ISA di gubal atau dihapuskan.

Kebijaksanaan cina berpolitik - mereka tidak mahu berdemonstrasi, sedangkan mereka inilah anak-cucu 'komunis' yang sebenarnya.
Anonymous said…
hek eleh... dulu ye la ISA guna 'tuk tangkap komunis...

sekarang ni guna untuk tangkap orang yang tak sokong amnu laaa....


jangan rasa pandai sangat duk cerita benda 40-50 tahun dulu...

akta ni sinambungan dari akta darurat inggeris yang diguna untuk halang kebangkitan rakyat juga asalnya... kebangkitan pejuang-pejuang Islam dan nasionalis masa tu.... tak payah nak rasa best sangat laaa..

err... yang duk jilat anak cucu penjajah tu... pekehal???

oh satu lagi... ko mesti tak penah pegi beli apa-apa kat kedai cina kan? maklum la... anak cucu komunis... mesti sedara mara ko tak de yang jadik kuli cina kerja macam babi tanah bagi cina kaya kan... hahahah...
Anonymous said…
Ini lah darjah fikiran orang-orang melayu yang dapat diperdaya oleh Pakatan Rakyat.

Orang melayu memang seronok dengan fitnah, amuk dan bodoh. Itu semua trademark yang di beri oleh orang2 cina pada melayu dan kita telah menjadikan ianya betul dan benar.

Teruskan lah perjuangan anda untuk menghancurkan melayu dari tanah melayu, agar ianya menjadi semananjung tanah cina atau republik hindraf. Yang telah ada ialah Pulau Cina singapura
Anonymous said…
Bila kaum Cina berpaling dan dah tak sokong UMNO/BN.. mulalah puak-puak BN/UMNO nie melalak.. Cina komunis la.. dulu tak ke kaum Cina (juga India)ini jugalah yang dijadikan sahabat karib untuk terus berkuasa.. memang melayu UMNO mudah lupa..
Anonymous said…
Orang cina/india x sokong umno x kisah ... tapi PAS ikut telunjuk DAP x pe la kan .. jilat jangan x jilat