TILAM DIUSUNG SEKALI LAGI, BANYAKNYA KES LIWAT???

Pada tahun 1998 ketika perbicaraan kes liwat Anwar Ibrahim 'tilam busyuk' diusung ke sana ke mari untuk mengaibkan Anwar. Maka tilam tersebut turun naik mahkamah untuk dijadikan bahan bukti. Semua itu kerja Musa Hassan dan kuncu-kuncunya.

Kini Musa Hassan dan kuncu-kuncunya mengusung tilam lagi. Tapi kali ini tilam-tilam tersebut lebih banyak bilangan iaitu kira-kira 5,000 tilam. Bermain difikiran saya begitu banyaknya kes liwat sehingga 5,000 tilam digunakan.

Rupa-rupanya bukan tilam yang jadi bukti kes liwat tetapi tilam yang digunakan oleh Polis semasa berkampung di Manek Urai baru-baru hendak dilelong.

Tilam-tilam ini hanya digunakan beberapa hari sahaja. Sudah tentu kosnya mencecah ribuan malah puluh ribu agaknya. Duit siapa lagi kalau bukan duit rakyat yang digunakan untuk membeli tilam tersebut.

Sudah tentu ribuan malahan puluhan ribu duit rakyat hangus kerana harga lelong takkan lebih tinggi dari harga beli.

Sama-sama kita fikirkan apakah tindakan yang boleh rakyat ambil terhadap pembaziran ini. Pilihanraya Umum ke 13 nanti rakyat boleh menghukum BN.
Kepada para pembeli hati-hati memilih tilam ini takut nanti terbeli tilam yang bertompok-tompok macam tilam yang diusung semasa perbicaraan Anwar dahulu. Kes Naya nanti .........

Comments

mata2 said…
yang kaya taukeh tilam, yang bayar rakyat malaysia.