PASCA PRK MANEK URAI : BN TERNYATA TIDAK IKHLAS DAN RASUAH PENGUNDI

Malam tadi ketika ditemubual oleh media, Tan Sri Muhyiddin (Taukeh Jambatan) tanpa segan silu menyatakan segala janji beliau semasa kempen di Manek Urai tempohari tidak akan dilaksanakan kerana BN kalah.
Terbukti bahawa janji untuk membina jambatan dan sebagainya adalah rasuah politik dan kerajaan pusat tidak ikhlas membuat janji tersebut. Ianya adalah suatu bentuk ugutan supaya rakyat mengundi BN sedangkan secara prinsipnya jika jambatan itu benar-benar perlu kerajaan tidak dapat tidak mesti membinanya.
Adalah lebih baik sebagai seorang pemimpin no 2 negara Taukeh Jambatan menjawab begini, Insya Allah kita akan kaji dan kemungkinan kita akan membinanya kerana rakyat Manek Urai amat memerlukan jambatan tersebut.
Ternyata sangkaan kita bahawa Taukeh Jambatan ini cerdik lebih pintar dari Allahyarham En Ghafar Baba adalah meleset sama sekali. 'Standard'nya lebih teruk dari Allahyarham En Ghafar yang kita lihat lebih 'gentlemen' dan berjanji dengan janji yang berpijak di bumi nyata.
Saya yakin Najib sudah tersilap pilih calon Timbalan Perdana Menteri. Taukeh Jambatannya mentalitinya tidak jauh beza dengan Ketua Menteri Melaka yang kaki rasuah dan politik wang.
Adalah diharapkan mana-mana pengundi Manek Urai yang termakan dengan janji Taukeh Jambatan ini supaya insaf dan sedar akan kesilapan mereka mengundi parti Taukeh Jambatan yang terbukti tidak ikhlas membantu rakyat marhaen.

Comments