SPRM DEDAH KES BESAR TIDAK LAMA LAGI, MUNGKINKAH ALI RUSTAM JUGA TERSANGKUT

Pengarah Perisikan SPRM, Datuk Mohd Jamidan Abdullah hari ini berkata bahawa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan mendedahkan beberapa kes besar termasuk yang melibatkan sindiket rasuah tidak lama lagi.

Namun begitu Mohd Jamidan enggan mengulas lanjut mengenai kes-kes besar yang sedang dirisik kerana menurutnya SPRM tidak akan mendedahkan sebarang kes tanpa terlebih dahulu mempunyai bukti kukuh.

Menurutnya pendedahan ini penting untuk memenuhi tuntutan rakyat yang hendak melihat keberkesanan peranan SPRM sebagai sebuah Suruhanjaya berintegriti tinggi, selepas dinaik taraf dari Badan Pencegah Rasuah
Beliau berkata demikian kepada pemberita pada majlis serah dan terima tugas Pengarah SPRM Kedah, di pejabat SPRM Negeri Kedah di Alor Setar.
Persoalannya apakah SPRM berani untuk mendakwa jerung-jerung dan golongan bangsawan ini yang sudah tentu akan memujuk dan merayu Presiden Parti, Ketua-Ketua mereka melindungi mereka dari di dakwa.
Saya yakin jika SPRM benar-benar bebas, telus dan professional sudah tentu Ketua Menteri Melaka, Mohd Ali Rustam akan turut tersangkut kerana beliau telah jelas dibuktikan bersalah terlibat dengan rasuah oleh jawatankuasa tatatertib Umno beberapa bulan lepas.
Andaikata Mohd Ali tidak didakwa dalam jangkamasa terdekat ini maka saya yakin rakyat akan hilang kepercayaan kepada integriti SPRM walaupun telah dinaiktaraf menjadi Suruhanjaya.
Rakyat sedang menunggu dan memantau janji dan kenyataan yang dibuat oleh Mohd Jamidan ini.

Comments

Power Renjis said…
ala ni cite ulang tayang je ni..spin untuk manik urai je ni..
Power Renjis said…
Menurutnya pendedahan ini penting untuk memenuhi tuntutan rakyat yang hendak melihat keberkesanan peranan SPRM sebagai sebuah Suruhanjaya berintegriti tinggi, selepas dinaik taraf dari Badan Pencegah Rasuah


*rakyat tuntut baru nak wat keje??
zakaria @ black said…
silap2, anwar aljuburi yang kena. baru padan mukerrrr
Anonymous said…
gempak je lebih tu.konciang je
puzzlely said…
woi zakaria anak itam...ko jgn menyemak kat blog ni leh x???....semue komen2 ko bkn ad isi pun...mcm bdk2 je komen ko..bdk2 lg pandailah dari ko..apahal anwar nk kene?...ko ad bukti ke die terlibat rasuah??...apahal ko x menyalak plak bile ali ketam disabitkan rasuah oleh lembaga tertinggi umno??...bangang!!!!