PRK MANEK URAI : BN MULA GUNA JENTERA KERAJAAN DAN KEMBALI KEPADA POLITIK LAMA

Awal-awal lagi BN sudah menunjukkan sikap biadap mereka apabila menggunakan jentera kerajaan yang dibiayai duit rakyat untuk berkempen.
Beberapa hari lepas kakitangan Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) diarahkan membuat bancian/cula untuk menganalisa kecenderungan pengundi di Manek Urai. Dari laporan media dinyatakan bahawa 1,000 gagal dikesan walaupun nama mereka ada dalam daftar pemilih.
Inilah sikap BN yang tidak segan silu menggunakan duit rakyat dan jentera kerajaan untuk kepentingan politik mereka. Tidak perasaan segan, malu, takut, rasa berdosa, rasa bersalah dan sebagainya, BN merasakan duit rakyat duit BN, jentera kerajaan jentera BN.
Saya sebagai salah seorang rakyat yang membayar cukai TIDAK AKAN REDHA dan TIDAK MENGHALALKAN walaupun 1 sen duit rakyat digunakan oleh BN. Kita akan tuntut di mahkamah Allah diYaumil Mahsyar nanti.
Selain itu diberitakan juga BN akan terus mengamalkan cara POLITIK LAMA iaitu merasuah pengundi dengan barangan dan duit. Ini dinyatakan sendiri oleh Ahli Jawatankuasa Umno Bahagian Kuala Krai Anua Yusoff. Beliau berkata, jika BN menang, penduduk Manek Urai "akan mendapat apa sahaja yang mereka mahu" sebagai "hadiah kemenangan kepada BN" setelah kalah dalam beberapa pilihanraya kecil sebelumnya. Ini jelas merupakan suatu bentuk rasuah kepada pengundi Manek Urai.
Untuk itu saya menggesa SPRM supaya turun padang dan menyiasat perkara ini. Malah saya mencadangkan SPRM supaya membina khemah dan pejabat sementara di Kuala Krai bagi menangkap sesiapa sahaja yang cuba memberi rasuah dan mengamalkan politik wang.

Comments

serupasekala said…
SERABUT POLITIK LO NI . HAK TAK MOLEK TENTU DOH TAK MOLEK.

HAK MOLEK PUN LO NI JADI TAK MOLEK DOH.

LAGU MANA LO NI .

TOKSAH MAIN POLITIK LAGI BAGUS.BUAT PENING PALA JAH.