PRK MANEK URAI : BN AKAN HADIAHKAN 'MANEK', PAS AKAN URAIKAN PEMIKIRAN RAKYAT

BN/Umno yang terkenal dengan taktik membeli undi bukan sahaja semasa pemilihan Umno malah semasa pilihanraya umum atau kecil sudah tentu akan menggunakan taktik yang sama di Manek Urai Julai ini.

Semua orang dari sekecil-kecil manusia hingga sebesar-besar manusia tahu bahawa rasuah dan politik wang sudah sebati dan menjadi wirid harian pemimpin dan ahli-ahli Umno.

Buktinya jelas 2 orang pemimpin tertinggi Umno pernah ditangkap kerana terlibat dengan rasuah dan politik wang iaitu bekas Naib Presidennya Ali Rustam dan Isa Samad. Maka tidak hairanlah pemimpin-pemimpin Umno yang lain memang biasa dengan rasuah. Malah semasa pemilihan Umno baru-baru ini terdapat kira-kira 1,000 aduan dibuat tentang salah laku pemimpin Umno yang bertanding pada pemilihan peringkat cawangan, bahagian dan pusat.

Saya yakin PRK Manek Urai juga akan dicemari dengan perlakuan rasuah dan penipuan ini. Tidak sah jika BN/Umno tidak menggunakan taktik kotor ini. Kalau tidak rasuah itu bukan Umno namanya.

Rakyat Manek Urai sudah pasti akan dihidang dan dijamu dengan projek segera, bantuan segera, duit segera, makanan segera, kain batek segera dan sebagainya.

Malah BN juga mampu untuk menghadiahkan MANEK (manik) Emas segera kalau BN mahu. Duit bukan masalah bagi BN, yang penting BN mahu menang.

Namun rakyat Melayu Kelantan berbeza dengan rakyat negeri lain terutama Melaka. Mereka boleh menerima hadiah MANEK dari BN tetapi belum tentu mereka akan undi BN. Saya percaya BN akan menghadiahkan 'MANEK' kepada rakyat di Manek Urai tetapi PAS Insya Allah akan meng'URAI'kan pemikiran rakyat supaya menyokong PAS seperti yang mereka lakukan pada PRU Mac 2008 dahulu.

Comments