MANEK URAI : MUHYIDDIN HINA CALON PAS, PENGUNDI TERSINGGUNG

Muhyiddin Yassin semasa mengumumkan nama calon BN hari ini telah menghina calon PAS, Abe Uji (Hj Fauzi Abdullah) dengan menyatakan calon BN bukan penjual ikan dan calon BN berkelulusan tinggi.
Dalam majlis pengumuman calon tersebut yang diadakan di diadakan di Kampung Sok Luar, Manek Urai hari ini Muhyiddin dengan sombong dan sinis berkata bahawa calon kita nak bela umat Islam dan bawa obor perpaduan.
"Beliau seorang yang berpengalaman, ada rekod kerja yang baik di sini, bukan seorang penjual ikan, dan berkelulusan tinggi."

"Penting untuk pilih calon yang berilmu kerana dialah yang nak bimbing masyarakat di sini, tak ada ilmu bahaya kerana mungkin dia terseleweng," katanya lagi.
Ternyata kata-kata Muhyiddin menyinggung perasan pengundi-pengundi Manek Urai.
Saya yakin sifat sombong dan bongkak Muhyiddin ini akan dihukum oleh pengundi Manek Urai pada 14 Julai.

Comments

PARPUKARI said…
DAH MEMANG BETUL APA TU, KENAPA NAK TERASA PULAK? HE HE HE
nekadislam said…
Kita tak lihat org tu pelajaran tinggi atau tidak, kalau pelajaran tinggi tp perwatakan mcm haria, buat aper, nabi dulu cuma peniaga kain tp dpt bentuk masyarakat yg baik, gua sokong PAS mumpuh la UMNO nanti
Anonymous said…
LEBIH BAIK JADI BONEKA UMNO DARI JADI BARUA DAP!!!!
Anonymous said…
PILIHANRAYA SKALI LAGI TAUKE BABI JADI CALON PR KAT KEDAH... HEHEHEHEHEHE!!! ORG PAS KATA TAK BERPELAJARAN XPA... ASAL PAKAI LEBAI DAH LULUS... PASNI SEMUA TAK PAYAH R PEGI SKOLAH... KITA PAKAT RAMAI2 PAKAI LEBAI DUDUK SURAU DARI PAGI SAMPAI MALAM. MESTI MAJU NYER NEGARA MALAYSIA NI... BIAR KAT CINA NGAN INDIA JE BERNIAGA... TOK GURU CKP TAK PERLU DUIT BYK2... SESAT... PITIH TAKDOK KITA PINJAM KAT CINO... GAMAK DAH TAKDOK PITIH NAK BAYAR, KITA JUAL TANAH KITA KAT CINA YO DOK??? DUIT TU LEH WAT TAMBANG G MEKAH... DAPAT GOK PAHALE SEBUTIR DUA... YE DOK??? BIAR KIT SIANG JADI PM... KARPAL JADI TPM... GERENTI FEMES NEGARO KITER NI DGN:

1.PUSAT JUALAN BABI
2.DOP PAYAH NGAJI SUSAH2, PAKAI LEBAI TRUS JD USTAZ. BYK LA USTAZ LAHIR.
3.TOKONG2 CINA, HINDU, BUDDHA YG TERBESAR.. (LEH WAT TARIK PELANCONG DEYH...)
4.RAKYAT DIA PALING RAMAI MASUK SYURGA DEY... TOK GURU WOKYAT LAGU TU... UNDI PAS SYURGA LA DAPAT...

RAMAI MOHON JADI WARGANEGARA NIH... AMBO SUKA... HEHEHEHEHEHE
Anonymous said…
Cuba tengok MB Kelantan,Nik Zionis,yang dia tau maki hamun,fitnah dan seleweng agama.Selama 18 tahun dia jadi MB,Kelantan lah negeri paling mundur.Bukan saja dia tak boleh tadbir negeri,anak sendiri tak boleh nak jaga sampai jadi pengganas.Nik Zionis kata boleh mencarut sebab dia menghalalkan buku tajuk PUKIMAK oleh Shanon Ahmad.Bayangkan paniaga ikan pulak nak jadi wakil rakyat.Habislah semua perkataan mencarut digunakan.
Anonymous said…
Hai barua umno semua, jangan mimpilah dimanik urai.