KERAJAAN PERPADUAN : UMNO/BN BERKABUNG

Keputusan Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat dan PAS menolak sebarang bentuk kerajaan perpaduan benar-benar memberikan kesan besar kepada Umno/BN. Sangkaan mereka bahawa PAS akan terperangkap dan benar-benar mahu bergabung dengan mereka meleset kerana kematangan pemimpin dan ahli PAS dalam berpolitik.
PAS kenal siapa kawan dan lawan sebenar. Kawan semasa susah dan senang bukan kawan semasa mereka susah baru mengaku kawan.
Hari ini pelbagai kenyataan dan rintihan dikeluarkan oleh pemimpin Umno yang merintih di atas keputusan PR dan PAS menolak sama sekali kerajaan perpaduan.
Naib Presiden Umno, Shafei Afdal berkata PAS tunduk kepada tekanan; Presiden Gerakan, KOh Tsu Kon berkata tindakan itu bagaikan wayang kulit manakala Imam OneMalaysia Najib Tun Razak berkata BN tidak rugi apa-apa dan tetap kuat untuk memerintah negara ini.
Apa yang pasti pemimpin BN sebenarnya amat kecewa dengan keputusan ini kerana pada sangkaan mereka isu ini benar-benar akan memberikan keuntungan kepada mereka kerana pertama PAS akan berpecah dan kedua PR akan berkubur.
Kini semuanya tinggal kenangan bagi Umno/BN dan bahang serta penangan pertama yang mereka akan terima padahnya ialah selepas isu ini selesai ialah mereka akan sekali lagi ditanam di Manek Urai setelah 5 kali dikuburkan pada PRK di Semenanjung sebelum ini.

Comments