KERAJAAN NEGERI DIGESA TARIK BALIK GELARAN DATUK DARIPADA SHAH RUKH KHAN

Batu Berendam : Aktor Hollywood, Datuk Shah Rukh Khan yang dianugerahkan bintang Darjah Mulia Seri Melaka (DMSM) oleh kerajaan Melaka mengemparkan umat Islam seluruh dunia dengan kenyataannya yang menghina Nabi Muhammad S.A.W.

Dalam satu kenyataan yang disiarkan dalam majalah "Time' n Style" baru-baru ini, Shah Rukh Khan menyifatkan Nabi Muhammad S.A.W sebagai seorang tokoh yang tidak berpengaruh dalam sejarah dunia.
Malah beliau menyifatkan tokoh lain seperti Hitler, Napoleon, Winston Churchill serta tokoh terkini seperti Nelson Mandela, Gandhi dan Mother Teresa merupakan tokoh yang berpengaruh dan 'agak baik'.

Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Kawasan Bukit Katil, Jauhar Mohd Dawi amat kesal dengan kenyataan Shah Rukh Khan tersebut dan beliau menggesa kerajaan negeri Melaka supaya menarik balik gelaran Datuk yang dikurniakan kepada Shah Rukh Khan.

"Tindakan Shah Rukh Khan menghina Nabi Muhammad sudah keterlaluan dan tidak boleh diterima oleh seluruh umat Islam di dunia ini".

"Kerajaan Negeri Melaka mesti menarik balik gelaran Datuk yang diberikan kepada Shah Rukh Khan sebelum ini, jika ianya tidak ditarik balik ini bermakna kerajaan Melaka bersekongkol dengan Shah Rukh Khan dan redha dengan penghinaan tersebut" ujar Jauhar dengan tegas.

Menurut laporan beberapa media kenyataan Shah Rukh Khan yang menghina Nabi Muhamad S.A.W menyebabkan beberapa laporan polis dibuat oleh beberapa individu dan pertubuhan Islam di India kerana kenyataan tersebut jelas amat berat dan menyentuh sensitiviti umat Islam.

Dalam nada sinis Jauhar juga mengucapkan tahniah kepada Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Muhd. Ali Bin Rustam sebelum yang begitu bersungguh-sungguh menganugerahkan gelaran Datuk kepada Shah Rukh kerana jasanya yang begitu banyak kepada bumi Melaka.

"Saya juga ingin mengucapkan tahniah kepada Mohd Ali selaku Ketua Menteri Melaka yang telah memilih seorang yang macam ini untuk menerima gelaran Datuk".

"Kita sejak dari dahulu lagi memang tidak bersetuju dengan penganugerahan itu dan sekarang siapa yang malu, keraajaan negeri malu, rakyat pun malu" tambah Jauhar.

Comments

Anonymous said…
kalau makan nasi kuah mesti tumpah le nasi, kalau makan capati tumpahnya sama saja!!!
rahmanw said…
salam....
petikan kata2 dari george bernard shaw......

"If any religion had the chance of ruling over England, nay Europe within the next hundred years, it could be Islam."

"I have always held the religion of Muhammad in high estimation because of its wonderful vitality. It is the only religion which appears to me to possess that assimilating capacity to the changing phase of existence which can make itself appeal to every age. I have studied him - the wonderful man and in my opinion far from being an anti-Christ, he must be called the Savior of Humanity."

I believe that if a man like him were to assume the dictatorship of the modern world he would succeed in solving its problems in a way that would bring it the much needed peace and happiness: I have prophesied about the faith of Muhammad that it would be acceptable to the Europe of tomorrow as it is beginning to be acceptable to the Europe of today

orang yang terkemuka seperti george bernard shaw sendiri memuji RASULULLAH dan islam.....
tapi tak heran orang yang dah murtad macam shah rukh khan boleh mengeluarkan kata2 macam tu....
na'uzubillah....